۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
گلستان میزبان کنگره ملی باغبانی با حضور ۷۰۰ چهره علمی و اقتصادی مرتبط می شود
دبیر علمی رویداد خبرداد

گلستان میزبان کنگره ملی باغبانی با حضور ۷۰۰ چهره علمی و اقتصادی مرتبط می شود

گرگان- دبیر علمی سیزدهمین کنگره ملی باغبانی از برگزاری این رویداد علمی به میزبانی استان گلستان خبرداد و گفت: بیش از ۷۰۰ چهره علمی و اقتصادی مرتبط با این حوزه در گلستان حضور خواهند یافت.

به گزارش بازار، خدایار همتی، صبح سه شنبه در نشست خبری از برگزاری سیزدهمین کنگره ملی باغبانی به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خبرداد و اظهار کرد: بعد از نفت محصولات باغبانی در رده نخست صادرات قرار دارد و به دلیل اهمیت این علمی و اقتصادی مساله توسط انجمن های تخصصی، هر دو سال در کشور کنگره ملی باغبانی برگزار می شود.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره ملی باغبانی با بیان این که این دوره از ۲۷ الی ۳۰ شهریور در گلستان برگزار خواهد شد، گفت: بیش از ۷۰۰ نفر شامل اساتید دانشگاه، محققان، تولیدکنندگان و بازرگانان مرتبط با حدود ۷۰۰ مقاله کامل شامل ۱۴۵ مقاله شفاهی و باقی به صورت ارائه پوستری در این رویداد حضور خواهند داشت.

همتی با بیان این که این کنگره علاوه بر مباحث علمی از نظر اجتماعی و اقتصادی هم تاثیرگذار است، گفت: بخش زیادی از اقتصاد منطقه به مباحث باغبانی مرتبط است و تاثیر زیادی در اشتغال و درآمد زایی دارد.

وی اهمیت محصولات باغی در دنیا را بسیار بالا دانست و گفت: امنیت غذایی و اقتصادی کشورها به محصولات باغبانی وابسته است و تحقیقات و برنامه های علمی زیادی مرتبط با این موضوع برگزار می شود.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره ملی باغبانی گفت: این مراسم طی چهار روز برگزار می شود و روز نخست آن به دلیل حضور مسئولان کشوری بسیار مهم است زیرا از وزارت جهاد و کمیسیون کشاورزی مجلس در این مراسم حضور دارند.

همتی شعار این رویداد را تولید پایدار و سالم، رونق اقتصادی و سلامت عمومی اعلام کرد و گفت: در مدت برگزاری تقدیر از پیشکسوتان، حضور سه سخنران بین المللی به صورت مجازی، برگزاری تورهای گردشگری، بازدید از مزارع و باغات، نشست های تخصصی، سخنرانی های علمی، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه و غرفه تولیدات مرتبط و همچنین میزگرد آسیب شناسی مشکلات از برنامه های این رویداد است.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha