۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
۱۵۰۰ روستا در خراسان رضوی طرح کسب و کار دارند
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی:

۱۵۰۰ روستا در خراسان رضوی طرح کسب و کار دارند

مشهد- دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به تهیه طرح کسب و کار در روستاهای این استان گفت: در قالب مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال مشارکت حداکثری مردم در حوزه تصمیم‌سازی‌های اقتصادی هستیم.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌اکبر لبافی در جلسه آموزشی توجیهی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که از طریق ویدئوکنفرانس با شهرستان‌های استان برگزار شد افزود: تاکنون اتفاقات خوبی در استان افتاده است و در این راستا برای بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستا طرح کسب‌وکار تهیه‌شده و همچنین تعدادی از روستاها کارت اهداف دارند.

لبافی بیان کرد: در این مدل نتایج کار ما باید منتج به افزایش سرانه‌های درآمدی مردم، از بین رفتن بیکاری در روستای هدف و بهبود نرخ مشارکت اقتصادی بشود.

وی گفت: اجتماع سرمایه‌گذاران در قالب معین‌های اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود، بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در جهت توانمندسازی مردم استفاده کنیم.

وی جلب مشارکت مردمی را نقطه قوت مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی دانست و افزود: در این مدل اقتصادی به دنبال مشارکت حداکثری مردم در حوزه تصمیم‌سازی‌های اقتصادی هستیم که درواقع پایداری بنگاه‎های اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال احیاء مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌هاست، خاطرنشان کرد: احیاء مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها موضوعی است که در دنیا توسط شرکت‌های مهم دنبال می‌شود.

لبافی اضافه کرد: برای هر یک از معین‌های اقتصاد مقاومتی تعدادی از کارشناسان خبره انتخاب می‌شوند که متولی صفرتا صد معین مربوطه خواهند بود و هماهنگی معین با منطقه مربوطه را بر عهده خواهند داشت.
وی اعتمادسازی و تسهیلگری را رکن اساسی واصلی مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برشمرد و افزود: اگر در روستا اعتمادسازی انجام نشود کاری از پیش نخواهیم برد لذا در این مرحله دهیاران نقش مهمی دارند.

کد خبر: ۲۴٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha