۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
تغییر نرخ ارز واردات دارو و واکسن دامپزشکی از گروه کالایی یک به دو

تغییر نرخ ارز واردات دارو و واکسن دامپزشکی از گروه کالایی یک به دو

تغییر نرخ ارز واردات مواد اولیه مورد نیاز حوزه دامپزشکی از گروه کالایی یک به گروه دوم با درخواست تولیدکنندگان و برای تسهیل شرایط واردات است.

به گزارش بازار، مهدی مسعودی دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون درباره حذف ارز ترجیحی محصولات دامپزشکی، گفت: با توجه به مشکلاتی که برای واردات مواد اولیه مورد نیاز در حوزه دامپزشکی وجود داشت، سندیکای تولیدکنندگان داروی‌های دامپزشکی به همراه انجمن تولیدکنندگان کنستانتره و مکمل و انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک، جلساتی با تولیدکنندگان دام و طیور داشتند و تصمیم گیری شد که ارز مورد نیاز واردات این محصولات از گروه یک به گروه دو برود تا شرایط واردات تسهیل شود.

وی افزود: در این راستا جلسات متعددی با قرارگاه امنیت غذایی، سازمان دامپزشکی و معاونت امور دام برگزار شد و با وجود مخالفت وزیر جهاد کشاورزی و دبیر قرارگاه امنیت غذایی، تشکل‌ها از لحاظ کارشناسی، وزارت جهاد کشاورزی را متقاعد کردند که تغییر ارز کالاهای دامپزشکی تاثیر چندانی در قیمت تمام شده محصولات دام و طیور ندارد.

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون اضافه کرد: این اقدام خواسته خود تشکل‌های بخش کشاورزی است و اقدامات کارشناسی روی آن انجام شده و تاثیر کمی روی قیمت مرغ و گوشت خواهد داشت.

بنابر این گزارش، ارز اختصاص یافته به واردات دارو، واکسن، مکمل، کنستانتره و مواد اولیه دارویی دامپزشکی به تازگی از گروه یک کالایی به گروه دوم انتقال پیدا کرد.

کد خبر: ۲۴۲٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha