۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
استقبال شرکای تجاری ایران از روش تهاتر
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه اعلام کرد

استقبال شرکای تجاری ایران از روش تهاتر

انصاری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: طرف‌های تجاری ایران از روش تهاتر در مبادلات تجاری برای جابجایی کالا استقبال کردند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، غلامرضا انصاری پس از پایان نشست روابط اقتصادی خارجی افزود: در نشست امروز پیرامون زمینه‌های روند اجرایی شدن تهاتر با کشورهای خارجی و موضوع راه آهن خواف - هرات، و راه آهن رشت به آستارا با نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

وی اضافه کرد: تهاتر در واقع تجارت کالا به کالا است که بیش از یک سال است در وزارت امور خارجه با توجه به محدویت‌هایی که در نقل و انتقالات داریم از آن استفاده می‌کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به استقبال خوب کشورها از روش تهاتر گفت: سازمان‌های داخلی باید بخشی را برای آموزش این روش در نظر بگیرند و در این راستا تاکنون بانک مرکزی و وزارت صمت اقدامات سازنده و مثبتی با دستگاه دیپلماسی در زمینه تهاتر داشته اند.

انصاری تاکید کرد: تهاتر روشی است که تجارت خارجی را بسیار تسهیل می‌کند و به خصوص طرف‌های تجاری نیز از این روش استقبال کرده اند چرا که در قبال صادراتی که به کشورمان دارند ما به ازای آن کالایی از ما دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این زمینه باید تلاش کنند معایب را رفع و به عنوان یک روش اجرایی مطلوب برای تجارت با کشورهایی مختلف آن را انجام دهند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه این روش در اکثر کشورهایی که نمایندگی ایران فعال است مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: بانک مرکزی در این زمینه حامی بسیار خوبی است و اکثر کشورهایی که با آن‌ها تجارت داریم به عنوان یک روش جاری، تهاتر را قبول دارند، اما با توجه به ضوابط هر کشوری شیوه‌های اجرای آن متفاوت است.

کد خبر: ۲۴٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha