۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
بازگرداندن واحدهای تملک شده به چرخه تولید از قزوین آغاز می‌شود
معاون اقتصادی وزارت کشور:

بازگرداندن واحدهای تملک شده به چرخه تولید از قزوین آغاز می‌شود

قزوین - معاون اقتصادی وزارت کشور گفت: با توجه به دستور صریح رئیس جمهور مبنی بر لزوم بازگرداندن واحدهای تولیدی و صنعتی تملک شده توسط بانک ها به چرخه تولید این فعالیت جهادی از قزوین آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، بابک دین پرست ظهر یکشنبه در سفر یک روزه به استان قزوین و بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان که با حضور هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین، عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری قزوین و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش در چند سال گذشته با افزایش فشارهای دشمن و تحریم‌ها  و مشکلات اقتصادی داخل کشور بیش از پیش بر فعالان این حوزه فشار وارد کرد.

وی افزود: این در شرایطی است که همین مشکلات موجب شد برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی نتوانند از پس پرداخت بدهی‌های معوق خود به بانک‌ها بر بیایند و در نتیجه برخی از این واحدها به تملک بانک در آمد.

معاون اقتصادی وزارت کشور بیان کرد: این در حالی است که امروز تولید و اشتغالزایی به یک دغدغه و چالش اساسی در کشور تبدیل شده است و قطعا تعطیلی هر واحد تولیدی خسارات جبران ناپذیری برجای می‌گذارد.

معاون اقتصادی وزارت کشور عنوان کرد: بر همین اساس با دستور صریح رئیس جمهور تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی تملک شده از طرف بانک‌ها باید دوباره احیاء و به چرخه تولید بازگردند.

دین پرست گفت: امروز احیای واحدهای تملک شده از سوی بانک‌ها یک مسئله کشوری است که به تمامی استانداران ابلاغ شده است و قطعا شروع این فعالیت در استان قزوین کلید خواهد خورد.

وی افزود: در این خصوص خوشبختانه همراهی بانک مرکزی و قوه قضائیه را نیز با خود داریم و بانک‌های متخلف که از احیاء دوباره این واحدها سرباز زنند به بانک مرکزی معرفی خواهند شد.

معاون اقتصادی وزارت کشور اظهار کرد: اتخاذ این روش برای مدیریت سرمایه در کشور در کنار احیاء تولید، اشتغال  و اقتصاد می‌تواند منفعت آفرینی زیادی را نیز برای بانک‌ها به همراه داشته باشد تا در این جریان هیچ کدام از طرفین دچار خسارت نشوند.

کد خبر: ۲۴٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha