۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
افزایش ۱.۲ درصدی ارزش ین ژاپن در برابر دلار| شوک سیاست جدید بانک مرکزی ژاپن به فارکس
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش ۱.۲ درصدی ارزش ین ژاپن در برابر دلار| شوک سیاست جدید بانک مرکزی ژاپن به فارکس

با آغاز روز دوشنبه به عنوان نخستین روز کاری هفته جاری در بازارهای جهانی، ین ژاپن در پی سیاست های پولی جدید بانک مرکزی این کشور با افزایش ارزش در برابر دلار مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ با آغاز روز دوشنبه به عنوان نخستین روز کاری هفته جاری در بازارهای جهانی، ین ژاپن در پی سیاست های پولی جدید بانک مرکزی این کشور با افزایش ارزش در برابر دلار مواجه شد.

رئیس بانک مرکزی ژاپن که به تازگی از تصمیم این بانک برای تغییر رویکرد خود در خصوص نرخ بهره منفی سپرده گذاری بانکی در ژاپن خبر داده، اعلام کرد که بانک تحت امر وی به زودی سیاست های جدید را به مرحله اجرا در خواهد آورد.

از سوی دیگر، در ایالات متحده سرمایه گذاران منتظر تصمیم بعدی فدرال رزرو در خصوص سیاست نرخ بهره بانکی در آمریکا هستند. به گفته کارشناسان این احتمال وجود دارد که با توجه به ملایم تر شدن شیب تورم در ایالات متحده، فدرال رزرو نهایتا نرخ بهره بانکی در این کشور را یک الی دو مرحله دیگر افزایش دهد؛ موضوعی که در صورت تحقق می تواند منجر به کاهش شاخص دلار در بازار فارکس شود.

با توجه به شرایط ایجاد شده، جفت ارز ین/دلار روز دوشنبه با ۱.۲ درصد کاهش به ۱۴۶.۰۶ رسید که نشان دهنده افزایش قدرت ارز ملی ژاپن در برابر دلار آمریکا است.

«یوئدا» رئیس بانک مرکزی ژاپن نیز در گفتگوی اخیر خود با روزنامه «یومیوری» این کشور اعلام کرد که سیاست های جدید پولی بانک مرکزی ژاپن تا زمان رسیدن تورم به نرخ ۲ درصد ادامه خواهد داشت؛ موضوعی که می تواند ین ژاپن را بر خلاف ماه های گذشته، به یکی از جذاب ترین ابزارهای سرمایه گذاری در بازار فارکس برای فعالان این بازار تبدیل نماید.

کد خبر: ۲۴۲٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha