۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
جرایم ساختمانی به روز رسانی می شود
با رای اعضای شورای شهر صورت می گیرد

جرایم ساختمانی به روز رسانی می شود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورا چهار ماده از طرح تعیین ارزش معاملاتی ساختمان را با تغییرات جزئی و به تصویب رساندند تا تعرفه جرایم تخلفات ساختمانی به روز شود.

به گزارش بازار، در جریان بررسی طرح تعیین ارزش معاملاتی ساختمان در قالب پیشنهادی در خصوص به روز رسانی جرایم بر مبنای آخرین نکته اصلاحی عوارض، بهاره آروین در تشریح لزوم طرح این طرح گفت: الان شش سال است که نسخه قبلی این مصوبه به روز نشده و به همین خاطرجرایم هنوز بر مبنای اصلاحیه شش سال پیش محاسبه می‌شود.

وی با ذکر اینکه در این لایحه تعیین جریمه را به عوارض سال ۹۸ ارجاع داده‌اند گفت:  اما نظر من این است که اگر عوارض به روز شود شهرداری جریمه را هم به روز می‌کند. وقتی پایه تغییر می‌کند جریمه نیز تغییر خواهد کرد و در تعیین جریمه آخرین نسخه اصلاح شده پایه مد نظر قرار می‌گیرد.

آروین با تاکید براینکه محاسبه جرایم با فرمول های شش سال پیش مبلغ ناچیزی است و خاصیت بازدارندگی خود را ندارد گفت:  بنابراین بهتر است همراه با تغییر عوارض جریمه ها هم تغییر کند.  فقط در صورتی که عوارض زیاده از حد افزایش یافت و شورا تشخیص داد روزآمدسازی جریمه برای یک یا دو سال انجام نشود.

این سخنان باعث شد تا در نهایت تمامی ۱۸ عضو شورای اسلامی شهر تهران با این طرح موافقت و برمبنای آن مقرر شد در مصوبات ارجاع‌شده آخرین نسخه اصلاحی مبنای محاسبه قرار گیرد. به این ترتیب چهار ماده از طرح تعیین ارزش معاملاتی ساختمان به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

کد خبر: ۲۴٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha