۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
ریزش ۴ درصدی ارزش سهام «علی بابا»| زنگ خطر برای اقتصاد دیجیتال چین به صدا درآمد
تازه های اقتصاد دیجیتال؛

ریزش ۴ درصدی ارزش سهام «علی بابا»| زنگ خطر برای اقتصاد دیجیتال چین به صدا درآمد

در پی کناره گیری «دانیل ژانگ» مدیر بخش رایانش ابری فروشگاه بزرگ اینترنتی علی بابا چین از تیم مدیریت این شرکت، سهام علی بابا طی روز دوشنبه با بیش از ۴ درصد ریزش ارزش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار، در پی کناره گیری «دانیل ژانگ» مدیر بخش رایانش ابری فروشگاه بزرگ اینترنتی علی بابا چین از تیم مدیریت این شرکت، سهام علی بابا طی روز دوشنبه با بیش از ۴ درصد ریزش ارزش مواجه شد.

به گفته کارشناسان، با توجه به شهرت ژانگ در زمینه کسب و کارهای اینترنتی چین، اکنون سهامداران در خصوص آینده بخش رایانش ابری علی بابا که سرمایه گذاری سنگینی برای این غول چینی در برداشته، نگران شده اند؛ موضوعی که نهایتا منجر به ریزش ارزش سهام علی بابا شده است.

کناره گیری ژانگ از تیم مدیریت بازار علی بابا در حالی صورت میگیرد که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی این غول چینی، میزان فروش و سود خالص علی بابا طی ماه های گذشته کاهشی به شدت محسوس داشته است.

از سوی دیگر، بخش رایانش ابری علی بابا از جمله مهمترین منابع درآمد این شرکت طی سال های گذشته محسوب می شده که میزبانی بسیاری از پلتفرم های فروشگاهی آنلاین در چین را نیز بر عهده داشته است. این بخش همچنین مالک سامانه هوش مصنوعی اختصاصی و اپلیکیشن پیامرسان «دینگتاک» نیز محسوب می شود.

میزان سود خالص بخش رایانش ابری علی بابا در بازه زمانی ماه های ژانویه تا مارس سال جاری با دستکم ۲ درصد ریزش مواجه شده که دلیل آن، به تعویق افتادن برخی از پروژه های مهم اجرایی این بخش به دلیل شرایط اقتصادی نامساعد چین عنوان می شود.

لازم به ذکر است، علی بابا مالک دستکم ۳۴ درصد از سهام بازار رایانش ابری چین را در اختیار دارد که با این حساب، هرگونه آسیب جدی علیه این بخش به منزله آسیب های بزرگتر برای صنعت رایانش ابری چین به عنوان ستون اقتصاد دیجیتال چین محسوب می شود.

کد خبر: ۲۴۲٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha