۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
تدوین لایحه کاهش ۱۵ درصدی نرخ مالیات شرکت‌ها در دولت
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور مطرح کرد

تدوین لایحه کاهش ۱۵ درصدی نرخ مالیات شرکت‌ها در دولت

سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: لایحه کاهش ۱۵ درصدی نرخ مالیات شرکت‌ها در دولت تدوین شده و مراحل نهایی آن در دست اجراست و به‌زودی به مجلس خواهد رفت.

به گزارش بازار، محمدهادی سبحانیان در گفت‌وگویی اظهار داشت: این لایحه به‌منظور کاهش فشار مالیاتی بر شرکت‌ها تدوین شده است.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر کاهش هفت درصدی نرخ مالیات واحدهای تولیدی، بیان‌داشت: این اقدام جزو سیاست‌ها و فعالیت‌های حمایتی مهم سازمان امور مالیاتی از بخش مولد اقتصاد به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه افزایش اطلاعات، افزایش میزان وصول مالیات را در پی دارد، افزود: امروز اطلاعات فعالان اقتصادی بیش از هر زمان دیگر در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دارد و به همین دلیل، برای عملکرد سال ۱۴۰۱ مالیاتی که از حوزه اصناف و مشاغل وصول شده، به موجب اظهار خود این افراد و همچنین تبصره ماده ۱۰۰ در مجموع سه برابر سال گذشته بوده است.

سبحانیان، اراده سازمان امور مالیاتی کشور را در توسعه و گسترش چتر مالیاتی بدون فشار بر بخش شناسنامه‌دار تولید عنوان کرد و ادامه‌داد: در سال ۹۹ نزدیک به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار اظهارنامه و تبصره ماده ۱۰۰ داشتیم که در حال حاضر این رقم به ۲ برابر و در حدود ۶ میلیون رسیده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از احیای ماده ۳۹ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با پیگیری سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد و گفت: از این پس واحدهای تولیدی می‌توانند برای واردات تجهیزات و ماشین‌آلات خط تولید، حقوق گمرکی را با چک و تضمین‌های لازم پرداخت کنند.

وی، ارائه آموزش‌های لازم درباره استقرار پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، هم در سطح ادارات امور مالیاتی و هم در سطح مودیان را الزامی دانست و خاطرنشان‌کرد: شناخت کافی نسبت به مقوله قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و کسب آموزش‌های لازم در این خصوص باعث می‌شود تا با یک شیب منطقی و ملایم به سمت اجرای کامل این قانون پیش برویم.

کد خبر: ۲۴۲٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha