۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
اروند پشتیبان تولیدات قطر برای بازار عراق و کویت شد
طی دیدار با هیات مناطق آزاد قطر صورت گرفت؛

اروند پشتیبان تولیدات قطر برای بازار عراق و کویت شد

آبادان- مقرر شد منطقه آزاد اروند در حوزه های تولید و صادرات به کشورهایی نظیر عراق و کویت پشتیبان تولید کننده های مناطق آزاد قطر باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، در سومین روز از برگزاری نمایشگاه سیفیت ۲۰۲۳ کشور چین، نمایندگان منطقه آزاد اروند با همتایان خود در کشور قطر دیدار و به نتایج مثبتی دست پیدا کردند.

بر اساس این گزارش قرار بر این شد در قالب یک تفاهمنامه اقتصادی و عمرانی در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی همکاری‌های متقابل انجام شود.

قطر با داشتن دو منطقه آزاد تجاری و فرودگاهی و با داشتن قوانین انعطاف پذیری که این مناطق دارند و با توجه به وجوه مشترک با منطقه آزاد اروند، می تواند شریک تجاری خوبی برای اروند باشد.

در همین راستا و پس از گفت‌وگوهای کارشناسی، طرفین به تفاهم اولیه دست پیدا کردند و مقرر شد منطقه آزاد اروند در حوزه های تولید و صادرات به کشورهایی نظیر عراق و کویت پشتیبان تولید کننده های مناطق آزاد قطر باشد و آنها نیز تکمیل کننده زنجیره تکنولوژی و هایتک تولید کننده های منطقه آزاد اروند شوند که پس از توافقات اولیه، صحبت های نهایی به زمان دیگری پس از پایان نمایشگاه و پیگیری های بعدی موکول شد.

کد خبر: ۲۴۲٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha