۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
سیاست رفع تعهد ارزی، صادرات را در مقابل واردات قرار داده است
رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

سیاست رفع تعهد ارزی، صادرات را در مقابل واردات قرار داده است

عبدیان، رئیس اتاق قزوین می‌گوید: در سیاست رفع تعهد ارزی هیچ اعتمادی به بخش خصوصی نشده و ضمن ایجاد مشکلات متعدد برای فعالان اقتصادی، عملاً صادرات در مقابل واردات قرار گرفته است.

به گزارش بازار، مهدی عبدیان رئیس اتاق قزوین گفت: متأسفانه از سال ۱۳۹۷ مشکلات عدیده‌ای برای صادرکنندگان استان در زمینه رفع تعهد ارزی به وجود آمده است. سران قوا اختیار بخش ارزی کشور را به بانک مرکزی سپرده‌اند درحالی‌که هیچ‌وقت اعتماد به بخش خصوصی صورت نگرفته و عملاً صادرات در مقابل واردات قرار گرفته است.

عبدیان در نود و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین افزود: تولیدکننده نمی‌تواند کالای خود را صادر کند و واردکننده دیگری که مشقات تولید را تجربه نکرده عرصه را به دست می‌گیرد. به‌عبارت‌دیگر به واردات یارانه اختصاص داده شده و ارز از صادرکننده دریافت می‌شود که با این وضعیت قطعاً تولید ضربه می‌خورد.

دبیر شورای گفت‌وگوی استان قزوین در خصوص دستور جلسه این نشست پیرامون درخواست بهره‌مندی همه واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین از معافیت مالیاتی بند (د) ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم، اظهار کرد: هم‌اکنون از مجموع ۴۰۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی کاسپین نزدیک به ۵۵ واحد تولیدی به دلیل استعلام سازمان امور مالیاتی از این معافیت محروم مانده‌اند؛ درحالی‌که بعضی از شهرک‌های صنعتی در استان‌های سمنان و قم با فاصله‌ای کمتر از ۱۰۰ کیلومتر در شعاع پایتخت از این مالیات معاف شده‌اند و درخواست ما تسری قانون به ۵۵ واحد مذکور در شهرک‌های صنعتی کاسپین است.

در انتهای این نشست که با تصویب پیشنهادهای بخش خصوصی همراه بود، کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور حضور مدیران جهادی را مهم‌ترین دستاورد دولت سیزدهم برشمرد و افزود: شورای گفت‌وگو مهم‌ترین جلسه اقتصادی هر استان و عملاً دپارتمان و مجلس بخش خصوصی در کنار دولتمردان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور افزود: بخش خصوصی پیشران توسعه استان و کشور است و باید ارزیابی کرد که دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استان چه میزان مصوبات راهگشای ملی داشته است؛ چراکه مصوبات ملی میزان تأثیرگذاری استان در سطح کشور است. از استاندار محترم قزوین می‌خواهیم با همین کیفیت، جدیت و گوش پذیرا جلسات شورای گفت‌وگوی استان قزوین را پیش ببرند؛ تمامی داشته‌های ما در توسعه، وابسته به وجود بخش خصوصی قدرتمند است.

کد خبر: ۲۴۲٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha