۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
تکمیل بخش اول پایگاه فضایی چابهار تا پایان ۱۴۰۳

تکمیل بخش اول پایگاه فضایی چابهار تا پایان ۱۴۰۳

سخنگوی سازمان فضایی ایران با بیان اینکه این سازمان در میانه گام اول طرح طراحی و ساخت پایگاه فضایی چابهار است، گفت: این بخش تا پایان ۱۴۰۳ برای پرتاب مدار پایین آمادّه می‌شود.

به گزارش بازار، حسین دلیریان، پایگاه فضایی چابهار را یکی از طرح های کلان سازمان فضایی دانست و گفت: با توجه به دغدغه‌های رئیس جمهور در حوزه فضایی، اعتبارات این طرح تامین شده است.

بر اساس این گزارش، در جلسه اول شورای عالی فضایی نیز که سال ۱۴۰۰ و بعد از ۱۱ سال برگزار شد، یکی از دستورات رئیس جمهور، اجرای فرآیند طراحی و ساخت پایگاه ملی پرتاب چابهار بود.

وی با تاکید بر تامین اعتبارات طرح طراحی و ساخت پایگاه فضایی چابهار خاطرنشان کرد: پایگاه ملی فضایی چابهار دارای ۳ بخش است که سازمان فضایی در نیمه بخش اول آن قرار دارد و امیدواریم در نیمه اول ۱۴۰۳ و در ابتدای ۱۴۰۴ این پایگاه، قابلیت پرتاب ماهواره خورشید آهنگ توسط پرتاب‌گرهای راهبردی سوخت جامد را پیدا کند.

دلیریان، بخش اول طرح پایگاه فضایی را پرتاب مدار پایین ذکر کرد و یادآور شد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در برنامه ۱۰ ساله فضایی این پایگاه تا ۱۴۱۰ قابلیت پرتاب بین المللی را خواهد یافت.

کد خبر: ۲۴۲٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha