۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
ایرادات سامانه «نیما» اصلاح می‌شود
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس:

ایرادات سامانه «نیما» اصلاح می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی عملکرد سامانه نیما خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از تکرار موارد مشابه و زیان تولید کنندگان، مقرر شد عملکرد سامانه نیما مجدد بررسی شده و ایرادات آن اصلاح شود.

به گزارش بازار، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: به دنبال شکایت یکی از شرکت‌های تولید کننده و فعال در زمینه لوازم خانگی از طرز کار سامانه «نیما» و متضرر شدن این شرکت از عدم نظارت مسئولین وقت بانک مرکزی در سال ۱۳۹۷، کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون در جلسه‌ای با حضور مدیران بانک مرکزی این موضوع را بررسی کرد.

وی افزود: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای تولیدکنندگان و گزارش مسئولان اجرایی، کوتاهی مسئولین وقت بانک مرکزی در عدم اعتبارسنجی صحیح ارائه دهندگان ارز و عدم ایفای نقش نظارتی بانک مرکزی بر اساس وظیفه ذاتی خود، برای کمیسیون محرز شد.

خضریان اضافه کرد: مقرر شد به منظور جلوگیری از تکرار موارد مشابه و زیان تولید کنندگان، عملکرد سامانه نیما مجدد بررسی و ایرادات آن در راستای ایجاد بستری امن برای تامین ارز تولید کنندگان از محل ارز صادر کنندگان اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت: همچنین در خصوص شکایت تولیدکننده خاص نیز مقرر شد پیگیری قانونی از سوی بانک مرکزی به منظور جبران خسارت وارده به شاکی از طرق مقتضی دنبال شده و در اسرع وقت انجام شود.

کد خبر: ۲۴۲٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha