۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
لزوم غلبه زنجیره صنعتی چین بر تحریم های آمریکا
گلوبال تایمز مطرح کرد

لزوم غلبه زنجیره صنعتی چین بر تحریم های آمریکا

نه تنها هواوی، بلکه کل زنجیره صنعتی چین باید بر تحریم های آمریکا غلبه کند.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی گلوبال تایمز اخیرا مقاله ای با قلم «هو شیجین» با عنوان «لزوم غلبه زنجیره صنعتی چین بر تحریم های ایالات متحده آمریکا» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

بیشترین اهمیت هواوی میت ۶۰ پرو در توانایی آن برای دور زدن دیوار تحریم های آمریکا و گشودن افق های جدید است. تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا علیه هواوی و شرکت های چینی ممکن است اکنون به شرکت هایی مانند کوالکام، انویدیا، اینتل، تی اس ام سی، سامسونگ و سایرین تعمیم یابد.

همانطور که گزارش ها نشان می دهد، میت ۶۰ پرو نه تنها حاوی فناوری هایی است که توسط ایالات متحده آمریکا از طریق تحریم ها کنترل نمی شوند، بلکه نشان دهنده نقطه عطف است. این مهم به طور بالقوه می تواند منجر به کاهش قابل توجه سود تراشه برای شرکت های آمریکایی شود و از ظهور سیستم عامل های چینی خبر می دهد.

میت ۶۰ پرو نه تنها یک گوشی با شبکه جی ۵ بلکه اولین گوشی هوشمند بازار انبوه با قابلیت تماس ماهواره ای در جهان است

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که فروش جهانی آن به ده‌ها میلیون دستگاه برسد و فروش سالانه گوشی‌های هوشمند هوآوی به ۴۰ تا ۵۰ میلیون دستگاه برسد. تراشه Kirin ۹۰۰۰s همچنین این امکان را برای سایر برندهای چینی گوشی های هوشمند فراهم می کند به جای تراشه های کوالکام از تراشه های داخلی استفاده کنند.

تلفن های هوشمند هوآوی باعث گسترش اکوسیستم هارمونی او اس خواهند شد و راه را برای نصب هارمونی او اس روی دیگر برندهای گوشی هوشمند چینی هموار می کنند. حتی اگر سایر گوشی های هوشمند چینی به استفاده از فناوری آمریکایی ادامه دهند، موضع مذاکره سازندگان چینی از این پس متفاوت خواهد بود.

همه این احتمالات بر پایه ای محکم ساخته شده اند و اکنون سخت ترین زمان برای تندروهای ایالات متحده است که از تحریم های نامحدود علیه چین حمایت می کنند. آنها شکاف بزرگی را در تحریم هواوی و اعمال ممنوعیت های فناوری بر چین می بینند و چیزی که آنها را به وحشت می اندازد نحوه شکل گیری این شکاف است.

پایان سیاست تحریم های امریکا نابودی غول های تراشه مانند کوالکام خواهد بود

اگر مقامات ایالات متحده آمریکا مصمم به تشدید بیشتر تحریم ها به صورت همه جانبه علیه چین باشند، وارد بازی خطرناکی می شوند که خارج از عهده آنهاست. در این صورت آنها نه تنها باید دامنه تحریم‌ها علیه شرکت‌های چینی را در مقیاس وسیع گسترش دهند، بلکه باید عمق تحریم‌ها را نیز افزایش دهند و از آمریکا و شرکت‌های غربی تحت کنترل خود بخواهند که هیچ گونه مواد نیمه‌رسانا و تجهیزات تولیدی را به چین به فروش نرسانند.

با این اقدام بلافاصله به شرکت‌های آمریکایی و غربی آسیب زده خواهد شد و واشنگتن هیچ راهی ندارد که بتواند تراشه Kirin ۹۰۰۰s را از بین ببرد. اگر استقلال این تراشه بسیار فراتر از دیوار تحریم های ایالات متحده رفته باشد، ساختن دیوار تحریمی بزرگتر برای ایالات متحده بیهوده خواهد بود. تشدید تحریم ها نه تنها صنعت نیمه هادی ایالات متحده و غرب را به روشی بی رحمانه تر و احمقانه تر خفه خواهد کرد بلکه پایان چنین سیاستی نابودی غول های تراشه مانند کوالکام خواهد بود.

هواوی میت ۶۰ پرو فشار زیادی را بر وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا وارد کرده است. صنعت تولید چین کامل بوده و پایه محکمی برای تحقیقات علمی و نوآوری ایجاد کرده است. چین تمام توان خود را جهت پیشرفت در این حوزه به کار گرفته است. از طرف دیگر واشنگتن توانایی خود را برای بسیج متحدان غربی برای خفه کردن توسعه فناوری پیشرفته چین به شدت دست بالا گرفته و یک قضاوت نادرست غم انگیز انجام داده است.

هواوی به شرکتی با قوی ترین توانایی برای مقاومت در برابر تحریم ها در سطح جهانی تبدیل شده است

در واقع هواوی به شرکتی با قوی ترین توانایی برای مقاومت در برابر تحریم ها در سطح جهانی تبدیل شده و دارای حیاتی ترین فناوری های صنعت اطلاعات است. چه کوالکام، چه سامسونگ یا تی اس ام سی، همه آنها بخشی از سیستم هژمونی فناوری ایالات متحده آمریکا هستند و بدون آن نابود خواهند شد. با این حال هواوی با آنها متفاوت است. هوآوی به زیرساخت شبکه های جی ۵ کمک کرده و گوشی های هوشمند جی ۵ متصل به سیستم BeiDou را تولید کرده است که فراتر از زنجیره تامین تحت سلطه ایالات متحده آمریکاست.

امیدواریم تاریخ ثابت کند که هواوی میت ۶۰ پرو نوید دهنده ورود عصر جدیدی در فناوری است؛ عصری که ایالات متحده آمریکا دیگر توانایی نادیده گرفتن جهان را از موضع سلطه و وضع خودسرانه قوانین ندارد؛ دوران آزادی و عدالت.

کد خبر: ۲۴۲٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha