۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
تفاهم‌نامه سه‌جانبه تجهیز ۴۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی امضا می‌شود
با هدف توسعه زیرساخت‌های صنعت سی‌ان‌جی؛

تفاهم‌نامه سه‌جانبه تجهیز ۴۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی امضا می‌شود

تفاهم‌نامه سه‌جانبه تجهیز ۴۰۰ جایگاه سوختگیری گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، قرارگاه خاتم‌الاوصیا و شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) به امضا می‌رسد.

به گزارش بازار، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نفت و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح فردا (دوشنبه، ۲۰ شهریور) با هدف توسعه زیرساخت‌های صنعت سی‌ان‌جی افزایش سهم سوخت پاک سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروها با تأکید بر استفاده حداکثری از زیرساخت‌های داخلی و توان صنعتی کشور به‌منظور ارائه خدمات و تأمین تجهیزات موردنیاز ۴۰۰ جایگاه سوخت‌ سی‌ان‌جی بین جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، نصرالله ناظریان، رئیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیا و افشین خواجه‌فرد، رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) در محل کارخانه هسا در شهر اصفهان امضا می‌شود.

نحوه پراکندگی و استانداردهای فنی، ایمنی جایگاه‌های جدید از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تعیین و اعلام خواهد شد.

به گزارش شانا، توسعه صنعت سی‌ان‌جی، پیرو سیاست‌های توسعه‌ای دولت‌های گذشته در دستور کار دولت سیزدهم نیز قرار گرفته است. معاونت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نخستین گام را در دولت سیزدهم با امضای قرارداد تولید ۴۵ هزار خودرو دوگانه‌سوز آذرماه سال ۱۴۰۰ بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و گروه صنعتی ایران‌خودرو برداشت. بر پایه این قرارداد همکاری به ارزش حدود ۲۰ میلیون دلار، ۴۵ هزار خودرو پایه گازسوز در شرکت ایران‌خودرو تولید می‌شود که از این تعداد ۴۰ هزار خودرو تولیدی تاکسی و ۵ هزار خودرو نیز وانت خواهد بود.

ایران با دسترسی به منابع عظیم گازی و بهره‌مندی حدود ۹۶ درصد از جمعیت کشور از نعمت گاز، زیرساخت‌های بسیار مطلوبی برای توسعه‌ این صنعت دارد که نگران نبودن بابت قطعی سوخت، دسترسی آسان و سرمایه‌گذاری و ایجاد ایستگاه‌های سی‌ان‌جی با سرعت زیاد به‌دلیل توسعه شبکه گازرسانی و رشد و خودکفایی در تولید داخلی تجهیزات و خدمات جانبی این صنعت از آن جمله است.

کد خبر: ۲۴۲٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha