۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
فقط پنج هزار تن مرکبات به نام مازندران صادر شده است
معاون استاندار مازندران:

فقط پنج هزار تن مرکبات به نام مازندران صادر شده است

ساری- خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: سال قبل ۳۴۰ هزار تن مرکبات از کشور صادر و فقط پنج هزار تن به نام استان ثبت شده است.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که بانک کشاورزی نقش بسیار مهمی را در اقتصاد استان مازندران ایفا می‌ کند، افزود: این بانک در کمک و مساعدت به حوزه صادرات به ویژه برای محصولات کشاورزی نقش دارد.

وی با بیان اینکه در تغییر نرخ ارز حضور بانک کشاورزی بسیار موثر بوده است، گفت: این بانک با صدور دامدار کارت و شیلات کارت، ۹۱۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد و رتبه سوم کشور را در این حوزه داشتیم.

وی با بیان اینکه مازندران سالانه بیش از هفت و نیم الی هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌ کند، گفت: حدود ۹۰۰ کارخانه شالیکوبی در استان داریم و بیش از یک میلیون تن برنج در استان تولید می شود.

خیریان پور گفت: به دلیل نداشتن مرز زمینی عمده صادرات ما از استان‌ های دیگر صورت می‌ گیرد و به عنوان نمونه در سال گذشته ۲۱ هزار تن کیوی از کشور صادر شد و این در حالی که سالانه ۲۲۰ هزار تن تولید می شود و حداقل باید ۱۰۰ هزار تن کیوی صادر شود.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: همچنین پارسال در کشور ۳۴۰ هزار تن مرکبات صادر که فقط پنج هزار تن به نام مازندران ثبت شد و یا این که شرکت کاله ۸۰ میلیون دلار صادرات داشت که ۴۰ میلیون دلار در مازندران ثبت شده است.

کد خبر: ۲۴۲٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha