۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
دولت بهبود معیشت خانوارهای نیازمند را به طور جدی و با اولویت دنبال می‌کند
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه:

دولت بهبود معیشت خانوارهای نیازمند را به طور جدی و با اولویت دنبال می‌کند

سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای بهبود معیشت و توانمندسازی خانوارهای نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی، اقدامات لازم را برای تخصیص بهنگام اعتبارات مورد نیاز انجام می‌دهد.

به گزارش بازار، داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، این خبر را در نشستی با رئیس، معاونان و مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به مسائل محرومان بسیار دغدغه‌مند است و مطالبات کمیته امداد را با اولویت پیگیری می‌کنیم.

منظور در ادامه افزود: بهبود معیشت خانوارهای نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی، مورد تأکید دولت است.

وی سپس گفت: با گشایش‌های جدیدی که در نیمه دوم امسال در درآمدهای دولت ایجاد می‌شود، دومین افزایش ۲۰درصدی در پرداخت مستمری به خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) مطابق تبصره ۱۲ قانون بودجه امسال اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سپس محرومان را ولی‌نعمتان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: جلب رضایت محرومان برای مجموعه دولت مهم است و دعای خیر این افراد، باعث گشایش در کارها می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور سپس بر ضرورت پرداخت یارانه صرفا به دهک‌های نیازمند جامعه تأکید کرد و افزود: هم اکنون هوشمندسازی پرداخت یارانه‌ها در کشور با توجه به وجود پایگاه‌های اطلاعاتی گوناگون که برای آزمون وسع و سنجش وضعیت اقتصادی خانوارها و تعیین دهک‌های نیازمند ایجاد شده‌اند، کار بسیار آسانی است که می‌بایست با همت دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شود.

در این نشست، «سید مرتضی بختیاری»، عضو هیئت امنا و رئیس کمیته ‌امداد امام خمینی(ره)، و «سعید زارع‌زاده»، معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد، گزارش‌هایی از عملکرد و برنامه‌های این نهاد ارائه دادند.

کد خبر: ۲۴۲٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha