۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
عملیات احداث خط لوله انتقال متانول مکران متوقف شد

عملیات احداث خط لوله انتقال متانول مکران متوقف شد

فرماندار چابهار گفت: خط لوله متانول قبل از رسیدن به شهر چابهار جهت بررسی بیشتر متوقف شده و کارشناسان جهت بررسی بیشتر در حال مطالعه و کارشناسی هستند.

به گزارش بازار، جواد سپاهی، اظهار کرد: برای انتقال متانول از پتروشیمی به بندر خط لوله‌ای نیاز است و برای آن در حدود ۸ واریانت در نظر گرفته شده بود که از بین آنها در نهایت یکی انتخاب شد و استعلامات محیط‌زیست و نهادهای دیگر اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه این مسئله دارای حساسیت بالایی است، تصریح کرد: قبل از اینکه این خط لوله به شهر برسد با هماهنگی با دادستان کار را در حدود یک ماه پیش تعطیل کردیم به‌ این‌ علت که مجدداً از کارشناسان نظرات قطعی را دریافت کنیم.

سپاهی با بیان اینکه تا زمانی که کارشناسان نظرات قطعی خود را ارائه دهند کار تعطیل خواهد بود، خاطرنشان کرد: بعد از این اگر مشکلی وجود نداشته باشد با همین واریانت ادامه خواهیم داد در غیر این صورت واریانت دیگر پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: قبل از تعطیلی کار این موضوع را به پتروشیمی اعلام کرده بودیم و شهرداری نیز هنوز قراردادی با پتروشیمی منعقد نکرده بود ما نیز بحث زیست‌محیطی را مدنظر داشتیم.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه این موضوع یک کار تخصصی است، اظهار کرد: بنده به‌تنهایی نمی‌توانم دراین‌خصوص نظر دهم اگر همه کارشناسان نظر مثبت دهند کار ادامه خواهد یافت؛ اما اگر درصدی احساس خطر برای مردم به وجود آید کار با واریانت دیگر یا از مسیرهای دیگر طبق نظرات کارشناسان پتروشیمی ادامه خواهد یافت.

کد خبر: ۲۴۲٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حاجیان IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      0 0
      داود حاجیان هستم.پتروشیمی مکران آلوده ترین طرح پتروشیمی کشور است