۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
حساب ارزی چیست؟ هرآنچه باید در مورد حساب ارزی بدانید

حساب ارزی چیست؟ هرآنچه باید در مورد حساب ارزی بدانید

حساب ارزی، سپرده‌ای برای انجام معاملات بانکی در سطح بین‌الملل است.

به گزارش بازار، حساب ارزی، سپرده‌ای برای انجام معاملات بانکی در سطح بین‌الملل است. نگهداری پول در حساب ارزی یک روش برای حفظ ارزش سرمایه در طولانی‌مدت محسوب می‌شود. سپرده ارزی امکان ذخیره‌سازی انواع ارزهای فیات (مانند دلار، یورو و پوند) را دارد، به همین دلیل به آن حساب بدون مرز نیز می‌گویند.

در این مطلب قصد داریم به سوال «حساب ارزی چیست» پاسخ دهیم و انواع حساب‌های مجازی را معرفی کنیم. پس چند دقیقه از وقت خود را به خواندن کاربردهای حساب ارزی اختصاص دهید.

تعریف حساب ارزی و معرفی کاربردهای آن

حساب ارزی چیست؟ حساب ارزی بستری برای سرمایه‌گذاری است تا افراد از طریق آن دارایی‌های منقول و غیرمنقول خود را به چندین ارز خارجی تبدیل کنند و در شعب ارزی به سرمایه‌گذاری بپردازند. امکان دریافت وجوه به ارزهای مختلف باعث شده است که حساب ارزی را حساب بدون مرز نیز بخوانند. از طریق حساب بدون مرز، شما می‌توانید وجوه بانکی را به شکل دلار، یورو یا سایر واحدهای پول ذخیره کنید و با آن به انجام معاملات بین‌المللی و حتی خرید ارزهای دیجیتال از صرافی‌های آنلاین خارجی بپردازید.

در شرایط اقتصادی کنونی وجود یک حساب بین‌المللی ارزی به شما آرامش‌خاطر خواهد داد که با چالش‌های کاهش سرمایه بر اثر تورم، افزایش قیمت دلار و افت ارزش ریال روبه‌رو نشوید؛ همچنین بسته به میزان بودجه و نوع سپرده، ممکن است حساب ارزی شما شامل اندکی سود شود. باید به این نکته نیز اشاره کرد که برای دریافت سود محدود به منطقه جغرافیایی مشخصی نیستید و در همه دنیا می‌توانید از حساب ارزی خود بهره ببرید. در ادامه به بررسی معایب و محدودیت‌های حساب ارزی و معرفی روش‌های جایگزین برای انجام معاملات بین‌المللی می‌پردازیم.

آیا افتتاح حساب ارزی در ایران توصیه می‌شود؟

در ادامه بحث «حساب ارزی چیست»‌ باید به این موضوع اشاره کنیم که برداشت از حساب‌های ارزی شامل محدودیت‌هایی است که برخی اوقات افراد را از افتتاح حساب بدون مرز منصرف می‌کند؛ مثلا شما نمی‌توانید پول خود را تا ۵ روز پس از افتتاح حساب ارزی برداشت کنید. از سوی دیگر حدود ۵ درصد از ارزش ریالی مبلغ برداشت را باید به‌عنوان کارمزد به بانک بپردازید.

بسیاری از کسانی که به افتتاح حساب ارزی می‌پردازند، قصد حفظ سرمایه یا افزایش آن را دارند؛ ولی کارمزدهای بانکی حساب ارزی بسیاری از اوقات باعث کاهش سرمایه آن‌ها خواهد شد. ازاین‌رو افتتاح حساب ارزی گزینه‌ای مناسب در شرایط خاص اقتصادی در ایران نیست و باید از طریق سایر روش‌های سرمایه‌گذاری مانند ترید ارز دیجیتال استفاده کنید. البته قبل از خرید و فروش کریپتوکارنسی‌ها توصیه می‌کنیم از ماشین حساب ارز دیجیتال برای تبدیل قیمت رمزارزها از دلار به تومان استفاده کنید.

حساب ارزی چیست؟ هرآنچه باید در مورد حساب ارزی بدانید

بررسی معایب استفاده از حساب ارزی؛ کارمزد بانکی بالا

حساب ارزی همچون سایر روش‌های سرمایه‌گذاری معایب مختلفی دارد. از معایب حساب بدون مرز باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افراد نمی‌توانند همه دارایی‌های ارزی و ریالی خود را در یک حساب نگهداری کنند و برای هریک از دارایی‌های ارزی و ریالی باید حسابی جداگانه در نظر بگیرند. این موضوع باعث کاهش سود بانکی آن‌ها خواهد شد.
  • افتتاح حساب ارزی نیاز به سرمایه مشخصی دارد که در ابتدا توسط بانک مشخص می‌شود. سود نهایی باتوجه‌به تعیین حداقل سرمایه حساب بدون مرز، افزایش و کاهش پیدا می‌کند.
  • معمولا کارمزد بانکی حساب‌های ارزی از حساب‌های ریالی بیشتر است که گاهی باعث کاستی سرمایه اولیه می‌شود.
  • واریز وجه به هریک از حساب‌های ارزی باید با رعایت مقررات و در چهارچوب دستورالعمل‌های بانک مرکزی باشد و در غیر این صورت پولشویی خوانده می‌شود. درحالی‌که با افتتاح حساب‌های مجازی دیگر مانند ساخت حساب پرفکت مانی، امکان جابه‌جایی پول به نقاط مختلف دنیا بدون محدودیت فراهم شده است.

باتوجه‌به محدودیت‌هایی که حساب‌های ارزی دارند، معمولا به ایرانیان توصیه می‌شود که از سایر روش‌ها برای معاملات ارزی خود استفاده کنند که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

معرفی انواع دیگر حساب‌های مجازی به‌جای حساب ارزی

کارمزد بالای برداشت از حساب‌های ارزی و محدودیت‌های ایرانیان در انجام تراکنش‌های بین‌المللی باعث می‌شود تا بسیاری از افراد به سراغ بهترین جایگزین‌ها برای حساب ارزی بروند. حالا که دانستیم حساب ارزی چیست و چه محدودیت‌ها و معایبی برای ما ایرانیان دارد، بهتر است به معرفی بهترین حساب‌های مجازی برای انجام معاملات بین‌المللی و سرمایه‌گذاری بپردازیم.

حساب ارزی چیست؟ هرآنچه باید در مورد حساب ارزی بدانید

افتتاح حساب پرفکت مانی؛ به‌جای استفاده از حساب ارزی

پرفکت مانی پلتفرمی مشابه با پی‌بال و سایر سیستم‌های پرداخت آنلاین است که برای جابه‌جایی پول استفاده می‌شود. با کمک پرفکت مانی می‌توانید هر میزان سرمایه را به نقاط مختلف جهان منتقل کنید یا از یک سایت خارجی کالا و خدمات موردنیاز خود را بخرید. از پرفکت مانی در دنیای ارز دیجیتال برای انجام معاملات و خرید ارز از صرافی‌های آنلاین نیز استفاده می‌شود.

ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال؛ جایگزین حساب ارزی

انواع مختلفی از صرافی ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد که برای خرید ارز دیجیتال یا به عنوان بستری برای خرید و فروش ارز استفاده می‌شوند. ثبت نام در صرافی‌ها بسیار آسان است و در چند دقیقه انجام می‌شود. به این منظور فقط کافی است که صرافی معتبری پیدا کنید و با افتتاح حساب در آن به انجام معاملات ارز دیجیتال بپردازید. باتوجه‌به مقبولیت‌های ارزهایی مانند تتر، امروزه امکان پرداخت‌های بین‌المللی با ارزهای دیجیتال فراهم شده است که شما را از حساب ارزی بی‌نیاز می‌کند.

اکس اونیکس؛ پلتفرم ورود به دنیای معاملات بین‌المللی

در این مطلب سوال «حساب ارزی چیست» را پاسخ دادیم و به معرفی انواع حساب‌های مجازی و فواید آن‌ها پرداختیم. حساب بدون مرز راهکاری برای حفظ سرمایه و انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال است؛ اما از طرفی در افتتاح این حساب معایبی مانند دریافت کارمزد بانکی بالا وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که از امکانات دیگری مانند پرفکت مانی و ارز دیجیتال برای انجام معاملات ارزی استفاده کنید که معایب حساب ارزی را ندارد.

برای افتتاح حساب پرفکت مانی یا شارژ حساب ارز دیجیتال می‌توانید به اکس اونیکس معتبرترین صرافی ایرانی در عرصه خرید و فروش ارزهای دیجیتال مراجعه کنید و در مدت کمتر از ۳۰ دقیقه یک حساب ارز دیجیتال برای خود باز کنید. صرافی exonyx با عرضه خدمات متنوع و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا زیرساخت مناسب برای احراز هویت در زمانی کم را فراهم کرده است. برای ثبت‌نام در صرافی ارز دیجیتال اکس اونیکس به آدرس exonyx.org مراجعه کنید.

کد خبر: ۲۴۲٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha