۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
شهر بیرمنگام انگلیس اعلام ورشکستگی کرد
به دلیل بدهی ۷۶۰ میلیون پوندی به مشاغل؛

شهر بیرمنگام انگلیس اعلام ورشکستگی کرد

دومین شهر بزرگ انگلیس رسماً اعلام ورشکستگی کرد و تمامی مخارج غیرضروری به‌جز هزینه‌های مرتبط با حمایت از افراد آسیب‌پذیر و خدمات قانونی را متوقف کرد.

به گزارش بازار، شورای شهر بیرمنگام که به بیش از یک میلیون شهروند خدمات‌رسانی می‌کند، با پر کردن اخطاریه بند ۱۱۴ تمامی مخارج غیرضروری شهر را به‌جز خدمات حیاتی و کلیدی متوقف کرد. کمبود بودجه اخیر ناشی از مشکلات پرداخت ۶۵۰ میلیون تا ۷۶۰ میلیون پوند مطالبات پرداخت حقوق برابر بوده است.

اکنون انتظار می‌رود این شهر برای سال مالی ۲۰۲۳-۲۴ با کسری بودجه ۸۷ میلیون پوندی مواجه باشد. شارون تامسون معاون رئیس شورای شهر به اعضای شورا اعلام کرد که این شورا با مسائل طولانی‌مدت، ازجمله مسائل تاریخی مرتبط با پرداخت حقوق مساوی در شورا مواجه است. بدهی پرداخت برابر حقوق تا ماه مارس ۲۰۲۳ به حدود ۷۶۰ میلیون پوند رسید. بعضی از این دعاوی برای دریافت حقوق برابر به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد، زمانی که گروهی ۱۷۰ نفره از زنان شاغل، ازجمله دستیاران آموزشی، نظافتچی‌ها، کارکنان بخش پذیرایی و دیگر شاغلان توانستند در دادگاه عالی انگلیس حق رسیدگی به ادعای دریافت حقوق برابر را علیه شورای شهر بیرمنگام به دست آورند.

تامسون همچنین مقصر بخشی از مشکلات شورای شهر دومین شهر بزرگ انگلیس را حزب حاکم معرفی کرد زیرا به گفته او دولت جدید بودجه‌ای یک میلیارد پوندی را از این شورا دریغ کرده است.

اقتصاد انگلیس هنوز نتوانسته از پس تبعات ناشی از خروج از اتحادیه اروپا بربیاید و به گفته تامسون، دولت‌های محلی با توفان‌های اقتصادی تمام‌عیار مواجه‌اند.

به گفته او شورای بیرمنگام مانند دیگر شوراها در سرتاسر انگلیس با چالش‌های بی‌سابقه مالی ازجمله افزایش قابل‌توجه تقاضا برای تأمین اجتماعی، کاهش چشمگیر درآمد کسب‌وکارها و تبعات تورم افسارگسیخته بر اقتصاد مواجه است.

کد خبر: ۲۴۲٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha