۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
در تلاش هستیم فضای مثبت همکاری با ایران رقم بزنیم
دستیار رئیس‌ جمهور آذربایجان:

در تلاش هستیم فضای مثبت همکاری با ایران رقم بزنیم

دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: این کشور در تلاش است تا جوی مثبت برای همکاری با ایران رقم بزند.

به گزارش بازار، حکمت حاجی‌اف مشاور «الهام علی اف» در امور سیاست خارجی امروز (پنجشنبه) درباره روابط باکو با تل‌آویو و تهران عنوان کرد: آذربایجان سیاست خارجی مستقلی دارد و به همین خاطر خودش دوستانش را انتخاب می‌کند. دوستی و علی‌الخصوص همکاری با اسرائیل به نفع مردم آذربایجان و اسرائیل است. سیاست خارجی و همکاری‌های دوجانبه نه روندی اختصاصی است و نه روندی فراگیر.

حاجی‌اف روز چهارشنبه و در سفر به سرزمین‌های اشغالی، با مقام‌های صهیونیست از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دیدار و گفت‌وگو کرد.

حاجی‌اف که با رسانه صهیونیستی «آی-۲۴» گفت‌وگو می‌کرد، با تاکید بر اینکه «همکاری‌ اسرائیل و آذربایجان بر ضد هیچ کشور ثالثی نیست»، مدعی شد: این دوستی به نفع مردم دو کشور است. این دوستی نیز زمینه‌ای تاریخی دارد. این مسئله نباید به فراموشی سپرده شود. این روابط تاریخی به توسعه هر چه بیشتر روابط‌مان کمک خواهد کرد. این روابط بر ضد هیچ‌کسی نیست.

این مقام ارشد جمهوری‌ آذربایجان در ادامه با اشاره به همسایگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: سیاست آذربایجان این بوده که روابط باثبات و مفید دوجانبه با همسایگان همیشه خوب است. در زمان‌هایی سوءتفاهم‌ها و سوبرداشت‌هایی میان آذربایجان و ایران شکل می‌گرفت. ما در تلاشیم تا این مشکلات را طریق گفت‌وگو و کانال‌های دیپلماتیک حل کنیم.

او در پایان گفت: ما در حال دریافت پیام‌های مثبتی از ایران هستیم. با فرمت دیپلماتیک با همتایان ایرانی‌مان همکاری می‌کنیم تا ورق را بازگردانیم و جوی مثبت برای همکاری رقم بزنیم.

کد خبر: ۲۴۲٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha