۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
آغاز احداث هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر توسط صنایع به‌زودی در کشور

آغاز احداث هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر توسط صنایع به‌زودی در کشور

مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌های سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) از احداث یک هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر توسط صنایع در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، علی شب نورد افزود: طرح احداث نیروگاه تجدیدپذیر توسط صنایع در دولت سیزدهم مورد تأکید جدی وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس پروانه احداث نیروگاه تجدیدپذیر برای یکی از صنایع کشور صادر شده و این صنعت اقدامات خود را برای اجرایی کردن آن آغاز کرده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌های ساتبا خاطرنشان کرد: این طرح به ظرفیت ۶۰۰ مگاوات توسط فولاد مبارکه در مرحله اجرا قرار گرفته است.

شب نورد گفت: علاوه بر این فولاد بوتیا نیز برای احداث ۴۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر اقدامات خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این دو پروژه از مگاپروژه‌های فعال کشور در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر هستند که مراحل اجرایی خود را سپری می‌کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌های ساتبا افزود: اکنون پروژه ۶۰۰ مگاوات فولاد مبارکه در حال رایزنی برای برطرف کردن مشکل اتصال به شبکه سراسری برق است و این شرکت اعلام کرده در صورت رفع این مشکلات ظرفیت ۶۰۰ مگاوات را به یک هزار مگاوات خواهد رساند.

شب نورد خاطرنشان کرد: چنانچه مصوبه احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه بادی که در انتظار تأیید از سوی شورای اقتصاد است، تصویب شود، شمار زیادی از سرمایه‌گذاران در این بخش فعال خواهند شد.

وی گفت: تأیید این مصوبه از سوی شورای اقتصاد کمک خواهد کرد تا ظرفیت احداث نیروگاه‌های بادی نیز در کشور به طور چشمگیری افزایش یابد.

کد خبر: ۲۴۲٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha