۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
 ملاک دریافت مالیات از اصناف دستگاه کارتخوان نیست
رئیس‌ جمهور:

 ملاک دریافت مالیات از اصناف دستگاه کارتخوان نیست

بیرجند- رئیس‌ جمهور بابیان اینکه در موضوع اخذ مالیات، اساس دولت بر اعتماد به اصناف است، گفت: ملاک دولت کارتخوان واحد صنفی نیست بلکه اظهارنامه مالیاتی آن صنف است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در جمع نخبگان استان خراسان جنوبی اظهارکرد: در برنامه پنج ساله هفتم، متناسب‌ سازی قوانین با وضعیت فعلی مورد توجه و تاکید دولت است.

وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم همه دستگاه‌ ها و وزارتخانه‌ های دولت در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران همکاری کردند و تعداد زیادی از افراد واجد شرایط تبدیل وضعیت شدند.

وی از افزایش پنج برابری همکاری وزارت نفت با شرکت‌های دانش‌ بنیان خبر داد و عنوان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب، شرکت‌ های دانش ‌بنیان باید هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی ارتقا پیدا کنند.

به گفته وی وزارتخانه ‌های دولت امروز در حوزه‌ های مختلف کاری با شرکت‌ های دانش ‌بنیان ارتباط دارند.

وی با اشاره به افزایش ۵ برابری همکاری وزارت نفت با شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: وزارت نفت تا دیروز با ۱۰۰ شرکت ارتباط داشت اما امروز این عدد به ۵۰۰ رسیده است.

رئیس جمهور افزود: امروز ۴۰۰هزار نفر با شرکت‌ های دانش ‌بنیان ارتباط دارند که گام بسیار خوبی است و باید توسعه یابد.

رئیسی با اشاره به اینکه در موضوع اخذ مالیات، اساس دولت بر اعتماد به اصناف است، تصریح کرد: اظهار صنف تجاری برای دولت اعتماد آفرین است.

به گفته وی ملاک دولت کارتخوان واحد صنفی نیست بلکه اظهارنامه مالیاتی آن صنف است.

وی با تاکید بر اینکه باید با رشد تولید تورم را مهار کرد، گفت: متاسفانه در گذشته این رخ نداده و مهار تورم با رکود تولید رقم خورده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد سنگ در خراسان جنوبی باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: پای بخش خصوصی را به این حوزه باز کنید و جلوی خام فروشی را بگیرید.

راه اندازی ایرلاین اختصاصی برای خراسان جنوبی

وی با اذعان به اینکه مرز فرصت است، ادامه داد: یکی از کارکردهای مهم مرز داد و ستد است که باید در این زمینه بازارچه های مرزی خراسان جنوبی فعال شود.

وی در خصوص مشکلات استان خراسان جنوبی در حوزه پروازی هم گفت: عنوان شد بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری در این حوزه آمادگی دارد این قول را می دهیم دولت نیز کمک کند تا ایرلاین اختصاصی در خراسان جنوبی راه اندازی شود.

رئیسی عنوان کرد: دستور پیگیری دادیم که وزارت راه و شهرسازی با همکاری بخش خصوصی بتواند بخش ناوگان هوایی در استان را فعال نماید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حقوق کارگر نباید یک روز عقب بیفتد، گفت: گر دولت و شرکتی که مرتبط با ادارات و سازمان‌های دولتی است به هر دلیلی کمبود اعتبار دارد نباید سر کارگر تلافی کنند.

وی با اشاره به افزایش دو برابری سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی بیان داشت: کشورهای همسایه مشتاق تجارت با ایران بوده و تولیدات ما را به دیگر کشورها ترجیح می‌ دهند.

رئیسی با بیان اینکه در گردشگری سلامت پیشرفت ‌های خوبی داشته ‌ایم و مورد توجه کشورهای مختلف هستیم، عنوان کرد: امروز افتخار می‌ کنیم ۹۵ درصد داروی پزشکی را در داخل تولید می‌ کنیم و تجهیزات اتاق عمل در داخل تولید می‌ شود.

کد خبر: ۲۴۲٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی صادقی مسئول فنی مالیاتی از ساوه IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      1 0
      سلام دقیقا بر عکس از سال نودونه مالیات اصناف بر اساس تراکنش دستگاه های کارتخوان محاسبه می شود!!!
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      املاک کار میکنم پارسال و سال قبل تا جایی که یادمه بر اساس کارتخوان و گردش بانکی صاحب املاک مالیات دریافت کردند و هرچه اصرار کردند که این کل در آمد ما نبوده باور نکردند. چی میگید شما
    • سید محمد احمدزاده IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      1 0
      روبروی مردم یه حرف میرند ولی پشت پرده چیز دیکری است ملا ک کارت خواناست
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      پس چرا برای منی که ماشین خودم و فروختم طرف پول و کشیده به کارتخوان ۶۰ میلیون مالیات بریدن قولنامه بردم میگن نه برای ما کارتخوان ملاک هست رسیدگی کنید
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو