۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
خرید تضمینی گندم در استان سمنان ۱۸ درصد رشد داشت
معاون جهاد سمنان در گفتگو با بازار:

خرید تضمینی گندم در استان سمنان ۱۸ درصد رشد داشت

سمنان- رضایی، معاون جهاد کشاورزی استان سمنان از رشد ۱۸ درصدی خرید تضمینی گندم از گندم کاران استان طی سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

لطف الله رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم در استان سمنان بیان کرد: خرید تضمینی گندم در استان بر اساس استحصال محصول از سمت غرب استان یعنی آرادان و گرمسار آغاز و کم کم به سمت شرق می رود و در نقاط سردسیر حتی تا همین هفته گذشته نیز کار خرید تضمینی گندم ادامه داشت.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در مجن، بسطام و کالپوش و ... نیز به اتمام رسیده است، ابراز کرد: با اتمام برداشت و تحویل گندم از سوی کشاورزان حالا می توان به آمار دقیق تری از استحصال محصول گندم در سال زراعی جاری در استان دست یافت.

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان از رشد ۱۸ درصدی خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۶۴ هزار و ۲۰۰ تن گندم از گندم کاران استان خرید تضمینی شد و امسال این شاخص به بیش از ۷۶ هزار تن رسیده است.

رضایی با بیان اینکه نزدیک به ۱۱ هزار تن محصول گندم امسال بیش از سال قبل، خرید تضمینی شده است بیان داشت: همت مضاعف کشاورزان استان سمنان چه بحاظ کمی و چه کیفی رشد تولید این محصول را در استان رقم زده است.

وی با بیان اینکه میامی با ۳۵ هزار تن گندم بیشترین گندم استان سمنان را تحویل مراکز خرید تضمینی داده است، تاکید کرد: بعد از میامی گرمسار و شاهرود در رتبه های دوم و سوم به لحاظ میزان تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی ایستاده اند.

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه گندم به قیمت مصوب ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان سال گذشته محاسبه شده است، تاکید کرد: با این نحوه حساب تاکنون ۷۴ درصد از مطالبات کشاورزان استان سمنان معادل ۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۴۱٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha