۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
پول نفت بدون مناقشه به دست ما می‌رسد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

پول نفت بدون مناقشه به دست ما می‌رسد

مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پول نفت بدون مناقشه به دست ما می‌رسد و مثل گذشته بلوکه نمی‌شود، گفت: امسال مشکلی از جهت تأمین درآمد ناشی از فروش نفت مشاهده نمی‌شود.

به گزارش بازار، غلامرضا مصباحی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که در بودجه ۱۴۰۲ فروش روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت پیش‌بینی شده است، آیا ایران توانسته به این میزان فروش دست پیدا کند؟ اظهار کرد: ما پیش از اینکه این عدد و رقم در بودجه درج شود به این اتفاق رسیده بودیم، امروز نیز همین مقدار فروش روزانه نفت کشور است و مشکلی از جهت تأمین درآمد ناشی از فروش نفت در امسال مشاهده نمی‌شود.

وی در پاسخ به اینکه پول فروش نفت چگونه به اقتصاد کشور واریز می‌شود، افزود: این پول به‌طور طبیعی، روشن و بدون مناقشه به دست ما می‌رسد و مثل گذشته مسدود نمی‌شود و پولش وصول می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بنا نیست در دوران تحریم و در شرایطی که تحریم‌ها را دور می‌زنیم شیوه کار را توضیح بدهم. با این تفاسیر پس از جنگ روسیه و اوکراین مشتری‌های ثابت نفت ایران از دست رفت و ایران نتوانست از شرایط این جنگ بهره‌ای ببرد.

مصباحی‌مقدم اظهار کرد: عمده مشتری ایران چین است و در چین شرکت‌های پرشماری به‌طور غیر رسمی از ما تقاضای نفت دارند. از این جهت روال عادی فروش طی می‌شود و به‌نحوی که اطمینان خاطر برای تأمین منابع باشد به قراردادها عمل می‌شود و از ناحیه فروش نفت با کسری بودجه جدی روبه‌رو نخواهیم بود.

کد خبر: ۲۴۱٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha