۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
پولی به حساب افراد غیرمجاز واریز نشود| واریز فقط به حساب خزانه دولت
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

پولی به حساب افراد غیرمجاز واریز نشود| واریز فقط به حساب خزانه دولت

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: اختلالی در درگاه پرداخت کارمزد سامانه خرید کوچک و متوسط از سامانه «ستاد» به وجود آمده که در حال پیگیری جهت رفع مغایرت‌های قانونی هستیم.

به گزارش بازار، امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری که ظهر امروز (سه‌شنبه) برای اطلاع‌رسانی در خصوص اختلال ایجاد شده در درگاه پرداخت کارمزد خرید کوچک و متوسط از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در یک هفته گذشته برگزار شد، گفت: مشکلی که رخ داده مربوط به درگاه پرداخت در مرحله پذیرش برنده بودن تامین کنندگان در هنگام خرید در سامانه ستاد است.

وی افزود: مابقی فرایندهای این سامانه در حال کار است و اختلالی در آنها وجود ندارد، اما در مرحله‌ای که برنده معامله قرار است کارمزد را پرداخت کند، درگاه مربوط به دلیل عدم رعایت الزامات قانونی بانک مرکزی توسط مجری دچار اختلال شده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان کرد: نحوه صحیح، واریز وجوه به خزانه است و بر اساس قانون کارمزد سامانه باید مستقیم به خزانه واریز شود. بانک مرکزی به درستی این ایراد را گرفته و اعلام کرده است. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز این مساله را به مجری سامانه اعلام کرده و باید در اسرع وقت اصلاح و رفع شود.

کلاهدوزان تاکید کرد: خرداد امسال این مشکل اعلام و حدود یک هفته است که پرداخت کارمزد خرید کوچک و متوسط از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت مسدود شده است. برای این که در این بازه زمانی مردم دچار مشکل نشوند، تصمیم به اطلاع‌رسانی گرفتیم.

وی بیان کرد: برای رفع این مشکل باید مجوزهایی از خزانه‌داری گرفته شود، اما این هیچ اثری روی فرایند مناقصه و خرید از سامانه «ستاد» ندارد و هیچ اختلالی در آن نیست.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: نگرانی ما این است که در این فاصله افراد سودجو پیامک جعلی ارسال کنند یا شماره‌های دیگری را برای برنده خرید ارسال کنند. حساب موردنظر برای این مرحله به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است. تامین کنندگان باید به این مساله دقت کنند. اطلاع‌رسانی در این خصوص صرفاً از طریق وب‌سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام می‌پذیرد.

کلاهدوزان تاکید کرد: روزانه حدود هزار معامله کوچک و متوسط در سامانه انجام می‌گرفته است. اختلال مشاهده شده صرفاً در بخش واریز کارمزد رخ داده است.

آرش عسگری مدیر سامانه ستاد نیز در این نشست گفت: در ابلاغیه جزییات این موضوع تشریح شده و ۲ مسیر برای واریز اعلام شده است. در این خصوص کارپرداز، مدیر تدارکات یا مقام اجرایی خرید در دستگاه‌های اجرایی، نسبت به راهنمایی برنده برای واریز وجه کارمزد به شبای و شناسه پرداخت اعلام شده اقدام کنند. برنده معامله ضمن ثبت تیکت در سامانه ستاد ایران درخواست اعمال فیش و ادامه مراحل را درج کند. همچنین تامین کنندگان اصل فیش را به دستگاه اجرایی ارائه دهند. واریز مبالغ کارمزد در تمامی بانک‌ها قابل انجام است.

کد خبر: ۲۴۱٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha