۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
تخمین زائران بر مبنای داده‌ تلفن همراه برای پیش‌ بینی اتوبوس مورد نیاز
رئیس سازمان راهداری عنوان کرد

تخمین زائران بر مبنای داده‌ تلفن همراه برای پیش‌ بینی اتوبوس مورد نیاز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس داده‌های شبکه تلفن همراه و پیش‌بینی ناوگان اتوبوسی به‌ کارگیری شده در حمل و نقل زائران، امکان شمردن گزارش آماری مسافران اربعین حسینی فراهم شده است.

به گزارش بازار، داریوش امانی با اشاره به گزارش آماری مسافران اربعین حسینی بر اساس داده‌های تلفن همراه و پیش‌بینی ناوگان اتوبوسی، اظهار کرد: بر اساس داده‌های تحلیلی دریافت شده مشترکان تلفن همراه در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل، اطلاعات زائران اربعین حسینی که در زمان حضور در کشور عراق حداقل یک بار از سیم‌کارت خود استفاده کرده‌اند، بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت‌های مخابراتی در کشور عراق مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به شمردن داده‌های گذرنامه بر اساس تفکیک مرزهای شش‌گانه تردد زائران اربعین، بیان کرد: استان محل سکونت مشترکان تلفن همراه بر اساس اطلاعات و داده‌های تحلیلی از اقامت آن‌ها در شش ماه گذشته تعیین شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد: همچنین با استفاده از مبادی زائران باقی‌مانده و مرزهای احتمالی تردد آن‌ها و از سویی سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در مدت اجرای طرح و آمار سال‌های گذشته طرح اربعین، امکان تحلیل و ارائه نرخ احتمالی تقاضای حمل‌ونقل از مبادی مرزهای شش‌گانه در روزهای آتی به مقاصد مختلف کشور فراهم شده است.

کد خبر: ۲۴۱٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha