۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
«شپنا» از خرید «شسپا» منصرف شد

«شپنا» از خرید «شسپا» منصرف شد

سهامدار اصلی شرکت نفت سپاهان برای دومین مرتبه قصد داشت معادل ۳۳.۴ درصد سهم شسپا را در بازار عمده بورس تهران عرضه کند.

به گزارش بازار، سهامدار اصلی شرکت نفت سپاهان برای دومین مرتبه قصد داشت روز دوشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۲ معادل ۳۳.۴ درصد سهم شسپا را در بازار عمده بورس تهران عرضه کند. با این عرضه، درصد مالکیت گروه پتروشیمی تابان فردا در شسپا از ۶۷.۵ به بیش از ۳۴ درصد می رسید.

در این واگذاری که کارگزار فروشنده آن بانک کشاورزی بود، قیمت پایه هر سهم ۱۲۶۰ تومان (در عرضه قبلی ۹۳۶ تومان) و به صورت ۵۰ درصد نقد و باقی اقساط، تعیین شده بود و ارزش کل معامله هم ۲۳.۵ میلیارد تومان بود.

خریدار در صورت خرید شرایطی باید ۵۰ درصد ارزش کل معامله را به صورت نقدی و حداکثر ظرف مدت ۱۴ روز کاری پس از مشخص شدن برنده رقابت می پرداخت و الباقی به صورت اقساط طبق شرایط اعلامی در اطلاعیه عرضه است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان از انصراف خرید سهام شرکت نفت سپاهان از طریق ارائه در شرکت بورس تهران خبر داد و گفت: قیمت سهام بورس نفت سپاهان چشمگیر نبود، از خرید منصرف شدیم.

قدیری با اشاره به اینکه آگهی فروشی سهام شرکت نفت سپاهان در مردادماه جاری منتشر شد؛ اظهار کرد: میزان سهم درنظر گرفته شده برای فروش در بورس معادل ۳۳ درصد و با قیمت پایه ۲۳۵ هزار میلیارد ریال بود.

وی افزود: قیمت تعیین شده برای عرضه این میزان از سهام از نظر مزیت رقابتی، نسبت به انتظاری که داشتیم، برای ما جذاب نبود.

کد خبر: ۲۴۱٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha