۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
با ایران روی یک معاهده بزرگ جدید کار می‌کنیم
روسیه:

با ایران روی یک معاهده بزرگ جدید کار می‌کنیم

دیپلمات ارشد روسیه از همکاری ایران و روسیه در خصوص یک معاهده بزرگ جدید خبر داد.

به گزارش بازار، یک دیپلمات ارشد روسیه دوشنبه شب به وقت تهران از همکاری ایران و روسیه در خصوص یک معاهده بزرگ جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «آندری رودنکو» معاون وزارت امور خارجه روسیه گفت: «روسیه و ایران در حال کار بر روی معاهده بزرگ جدید هستند که شامل مسائل مختلف از جمله حوزه‌های کلیدی [همکاری‌هایمان] خواهد بود.»

این دیپلمات ارشد روس اظهار داشت، روابط روسیه و ایران در چند سال گذشته روند صعودی ثابتی داشته است. رودنکو افزود: «انتظار داریم که این روابط به سطح جدیدی برسد.»

بر اساس آمار گمرک روسیه، مبادلات تجاری میان مسکو و تهران در ژانویه و اکتبر ۲۰۲۲ به چهار میلیارد دلار رسیده است که از حجم کل مبادلات در سال ۲۰۲۱ عبور کرده است. صادرات روسیه به ایران ۲۷ درصد رشد کرده و صادرات ایران به این کشور نیز رشد ۱۰ درصدی داشته است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز که اخیرا به تهران سفر کرده بود درباره روابط ایران و روسیه و رضایتمندی از این روابط گفت: «روابط رو به پیشرفت است. روابط نزدیکی در بسیاری از زمینه‌ها داریم که ربطی به مسافت جغرافیایی ندارد و کشورها باید با همدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.»

وی افزود: «باید به سمت عملیاتی کردن پروژه‌های مشترک حرکت کرده و این پروژه‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم. موضوع کریدورها و حذف تعرفه تجاری رو به پیشرفت است. به لحاظ سیاسی به همدیگر نزدیکیم و شانه به شانه همدیگر حرکت می‌کنیم.»

کد خبر: ۲۴۱٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha