۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
روند تغییر کاربری اراضی ملی در مازندران نگران کننده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

روند تغییر کاربری اراضی ملی در مازندران نگران کننده است

ساری- غلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، اعتبارات پژوهشی سال گذشته را در استان ۱۸ میلیارد ریال اعلام کرد و روند تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی را در استان نگران کننده دانست.

 مفید غلامی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال اعتبارات پژوهشی برای مازندران درنظر گرفته شد، افزود: این اعتبارات به صورت تجمیعی و زیر نظر سازمان مدیریت برنامه ریزی صرف شده است.

وی با اظهار اینکه اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی تجمیع شده است، بر لزوم هزینه کرد و صرف این اعتبارات برای حل مشکلات پروژه ها تاکید کرد و افزود: همچنین محورها و موضوعات پژوهش ها باید مشخص و اولویت بندی شود.

غلامی با اظهار اینکه صرف اعتبارات پژوهشی برای پروژه های تعریف شده سبب اثربخشی مثبت خواهد شد، افزود: پژوهش ها باید اولویت بندی و دارای محورهای مشخص باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره تشکیل کمیته آمایش سرزمین در استان، روند موجود تغییرکاربری اراضی در استان، ساخت وسازهای غیرمجاز را از جمله مشکلات در استان بیان کرد و گفت: باید آمایش سرزمینی در این زمینه در استان صورت گیرد.

وی خواستار پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون برنامه در استان شد و خواستار جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و ملی شد و از دستگاه های نظارتی خواست تا پیگیری لازم را در این زمینه داشته باشند.

کد خبر: ۲۴٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha