۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
فرآوری آب ماست در زنجان به کمک صنایع دارویی می‌آید
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان:

فرآوری آب ماست در زنجان به کمک صنایع دارویی می‌آید

زنجان-عباسی، مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان گفت: فرآوری آب ماست در زنجان به کمک صنایع دارویی می‌آید و محصول آن تا پایان روانه بازار می‌شود.

محمدحسین عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار،گفت: ۲۲۰ نفر به طور مستقیم در شرگت پگاه زنجان مشغول به کار هستند و با در نظر گرفتن اشتغال غیرمستقیم ، بیش از یک هزار نفر زیر پوشش اشتغال این شرکت است.

وی با اشاره‌ به اهتمام این شرکت برای تحقق شعار سال ابراز کرد: امسال ۲۵ طرح توسعه‌ای و پژوهشی افتتاح شد که از جانب آن ۴۰ نفر نیروهای آماده به کار جذب می‌شود.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان تولید محصولات سلامت‌محور را رویکرد مجموعه خواند و گفت: با دریافت شیر خام از دامداران انواع محصولات لبنی را با کنترل و نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط تولید می‌کنیم و حفاظت از محیط زیست جزو تعهدات ما است.

عباسی با اشاره‌ به اینکه شرکت شیر پاستوریزه در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده است، یادآور شد: در زمان تاسیس، این مجموعه با بافت شهری بیش از چهار کیلومتر فاصله داشت ولی به مرور زمان و با گسترش شهر، در داخل بافت شهری و منطقه مسکونی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش آلایندگی محیط زیست، برای تجهیز واحد تصفیه خانه بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و آخرین سیستم تصفیه پساب تولید را مستقر کردیم و ۴۰ درصد مساحت شرکت فضای سبز است.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان، از قرار گرفتن شرکت پگاه بین شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: این شرکت موفق شد که گواهی دانش‌بنیان را از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور دریافت کند.

عباسی با اشاره به اینکه آب ماست تهدیدی برای مجموعه بود، عنوان کرد: واحد تحقیق و توسعه در این مورد پژوهش‌هایی را انجام داد، به‌طوری‌که آب ماست خواص دارویی بالایی دارد و می‌تواند در شبکه پزشکی و دارویی مورد استفاده قرار گیرد. وی با اشاره‌ به اینکه آب ماست با دارا بودن املاح، مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌تواند تبدیل به محصولی شود که جامعه به آن نیاز دارد، تصریح کرد: تا پایان سال انواع محصولات بر پایه آب ماست وارد بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به فعالیت این شرکت در محدوده شهر، پیگیری جابجایی این مجموعه نیازمند تشکیل کارگروهی است، تصریح کرد: البته این جابجایی در زمان کوتاه شاید میسر نباشد ولی موضوع جابجایی در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان، خرید زمین مناسب را الزامات جابه‌جایی کارخانه برشمرد و گفت: این موضوع در صنایع شیر مطرح است و از طرف مدیران ارشد استان نیز مساعدت می‌شود، البته انتقال مجموعه تولیدی که بهره‌برداری از آن ۷ سال زمان برده است و با تامین محصولات مورد نیاز استان، ارزش افزوده بالا و اشتغال پایدار دارد، کار زمان بر است.

۵۰۰ تن شیر در زنجان استحصال می‌شود

عباسی،با بیان اینکه انتقال در کوتاه مدت امکان پذیر نبوده و و نیازمند تصمیات بالادستی در سطوح استانی و کشوری است، خاطرنشان کرد: جابه‌جایی باید به نحوی باشد که سهام‌دار اصلی آسیب نبیند.

وی با اشاره به اینکه چند زمین برای انتقال واحد تولیدی پیشنهاد شده است، اظهار کرد: سایت بلکا شرق واقع در محدوده سه راهی طارم که برای مکان‌یابی جدید شرکت پگاه زنجان مطرح شده در مرحله مطالعه و ارزیابی است ولی مبلغ اعلام شده برای واگذاری این سایت، مورد قبول صنایع شیر ایران و سهامدار شرکت که صندوق بازنشستگی کشوری است، نیست.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان، با بیان اینکه ۵۰۰ تن شیر در زنجان استحصال می‌شود، ابراز کرد: تولید انواع محصولاتی که می‌تواند جذب شیر را افزایش دهد، با محدودیت‌هایی در داخل شهر مواجه است.

عباسی با اساره به اینکه این مجموعه در خصوص رعایت الزامات محیط زیست به ۱۰۰ درصد استاندارد نرسیده اما مشکلات را به حداقل رسانده و جزو صنایع مخاطره آمیز محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: تصفیه خانه شرکت به قدری کار را درست انجام می‌دهد که در آخرین حوضچه ماهی نگهداری می‌کنیم.

وی ادامه داد: این شرکت جزو صنایع پاک استان است، به طوریکه توانستیم بوی نامساعد را با یک فناوری بومی‌سازی شده مهار کنیم. وی با اشاره‌ به اینکه روزانه با استفاده از ۱۳۰ تن شیر خام ۹۶ قلم محصول با توجه به نیاز بازار و ذائقه مشتریان تولید و له زنجان و استان های همجوار عرضه می‌شود، عنوان کرد: از لحاظ وزنی ۲۰ درصد محصولات را به کشورهایی مثل عراق صادر می‌کنیم.

کد خبر: ۲۴۱٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha