۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
تورم اروپا نسبت به ایالات متحده بیشتر است

تورم اروپا نسبت به ایالات متحده بیشتر است

بر اساس گزارش فایننشال تایمز بریتانیا، اقتصاددانان می‌گویند که اروپا با تورم بالاتری نسبت به ایالات متحده مواجه است.

به گزارش بازار، روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز گزارش داد اروپا با مشکل تورمی مواجه است که دشوارتر از آمریکاست و سرمایه‌گذاران و تحلیلگران به طور فزاینده‌ای نسبت به خطر واگرایی فراآتلانتیکی در اقبال اقتصادی و پاسخ‌های سیاست گذاران هشدار می‌دهند.

به نوشته این روزنامه، برخلاف رشد قابل توجه ضعیف در اروپا، ایالات متحده رشد سالانه ۲.۱ درصدی را ثبت کرده است. این عدد برای سه ماهه دوم همراه با نشانه‌هایی از ضعف بازار کار است که امیدها به فرود نرم در ایالات متحده را افزایش داده است و تورم را بدون رکود رام می‌کند.

کاترین نیس، یکی از مقامات سابق بانک انگلستان گفت: نشانه‌های واقعی درباره تفاوت تورم اروپا و آمریکا وجود دارد.

وی افزود: تورم اصلی در ایالات متحده از اواسط سال گذشته به طور پیوسته در حال کاهش بوده است، اما کاهش آن در اروپا کندتر بوده و رشد دستمزدها در ایالات متحده با سرعت بیشتری کاهش یافته است.

هیو بل، اقتصاددان ارشد بانک انگلستان نیز گفت که اروپا با ترکیب متفاوتی از شوک‌ها روبرو شد و اشاره کرد که مقابله با آن‌ها برای تعیین کنندگان نرخ بهره بسیار دشوارتر از شوک‌های ایالات متحده است.


علاوه بر این، با توجه به اینکه درآمد شرکت‌ها و افراد در اروپا به شدت آسیب دیده است، کسب و کارها و خانوارها بیش از ایالات متحده برای مقاومت در برابر ضررها تلاش کرده اند و تورم را حتی عمیق‌تر کرده است.

ایزابل اشنابل، مدیر اجرایی بانک مرکزی اروپا، هشدار داد که تورم در منطقه یورو احتمالا کندتر از افزایش آن کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۲۴۱٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha