۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
میزان تولید ماهی در قفس شمال امسال زیر ۱۰۰۰ تن بوده است
مدیرعامل شرکت اقلیم سبز شمال:

میزان تولید ماهی در قفس شمال امسال زیر ۱۰۰۰ تن بوده است

ساری- رحتمی، مدیرعامل شرکت اقلیم سبز شمال و فعال در صنعت آبزی پروری گفت: ظرفیت تولید قفس های دریایی استان های شمالی در حال حاضر زیر هزار تن است و منجر به صادرات نشده است.

سید محسن رحمتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که پرورش ماهی در قفس یکی از پر ریسک‌ترین کارهاست و نیاز به حمایت و توجه ویژه دارد، افزود: زمانی که ضعف ‌ها و انتقادات را بیان می‌کنیم ما را تولید کننده نمی‌دانند در حالی که ما از سال ۸۲ کارمان تولید ماهی است و انتظار داریم مسئولان حامی تولید کننده و پاسخگو باشند و همچنین تسهیلات ارزان قیمت به آن ها اعطاء شود.

رحمتی درباره ضرورت تبلیغات و نهادینه سازی مصرف ماهی قزل آلای (سالمون) دریایی در جامعه، تصریح کرد: صدا و سیما اعلام آمادگی برای همکاری کرد اما به دلیل ممنوع بودن پرورش این نوع ماهی از نظر محیط زیست نمی‌توان به صورت علنی تبلیغات و بازاریابی کرد.

وی در پایان به بخش صادرات پرداخت و گفت: در این بخش می‌توانیم با بازار آسیای میانه از جمله روسیه همکاری خوبی داشته باشیم که نیاز آنها حدود ۴۰۰ هزار تن است اما کل ظرفیت تولید دریای خزر در سه استان در حال حاظر اگر به طور کامل حمایت شود کمتر از ۵ هزار تن است.

این تولیدکننده ادامه داد: این در حالی است که تولید امسال قفسهای دریایی در سه استان شمالی زیر ۱۰۰۰ تن بوده که هیچ کدام به صادرات منتهی نشد در صورتی که اگر این صنعت مورد حمایت جدی قرار گیرد فقط با هدف گذاری صادرات به کشور روسیه می‌توانیم در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهیم.

کد خبر: ۲۴۱٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • الهه IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      0 0
      این ماهی‌ها فقط برای صادرات خوبند ما شمالی‌ها نمی توانیم آن را بخوریم ما عادت کردیم این نوع ماهی ها رو فقط دریایی بخوریم چون خیلی لذت داره و برایمان لذت بخشه