۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
ایجاد آزمایشگاه سیاست‌گذاری اقتصادی در پژوهشکده وزارت اقتصاد

ایجاد آزمایشگاه سیاست‌گذاری اقتصادی در پژوهشکده وزارت اقتصاد

معاون پژوهشی پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد با اشاره به ایجاد آزمایشگاه سیاست‌گذاری اقتصادی در این پژوهشکده گفت: اطلاع‌رسانی سیاست‌های دولت سبب همراهی و همفکری بیشتر مردم با سیاست‌های دولت می‌شود.

به گزارش بازار، جواد عرب یارمحمدی معاون پژوهشی پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در همه دولت‌ها تلاش‌های ایجاد آزمایشگاه سیاست‌گذاری اقتصادی در پژوهشکده وزارت اقتصادزیادی برای حل مشکلات اقتصادی مردم شده، اما در این دولت این تلاش‌ها به صورت ساختاری و اساسی بوده است، اما چنانچه این تلاش‌ها به صورت مناسب، دقیق و واقع‌بینانه به مردم منعکس نشود، قطعاً تاثیرگذار نیست.

وی بیان کرد: به طور کلی، سیاست‌گذاری اقتصادی و اجرای اصلاحات نیازمند همراهی و همگامی مردم است. اگر مردم در جریان فعالیت و سیاست‌های دولت قرار نگیرند، قطعا همراهی مردم کمرنگ خواهد شد. در عین حال خود مردم نیز خواهان کسب اطلاع امور سیاست‌گذاران هستند، بنابراین اگر ما واقعیت‌ها را چه مثبت و چه منفی به خصوص خدمات دولت به مردم بازگو و منعکس نکنیم، قطعا منتقدان و معاندان مسائل را به صورت غیرواقعی و وارونه برای مردم مطرح کرده و ناامیدی هدفمند را نیز در جامعه تزریق می‌کنند.

یارمحمدی اضافه کرد: پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد در بررسی جامعی که داشته، به این نتیجه رسیده که در خصوص هیچ کشوری این میزان تبلیغات منفی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: ما در پژوهشکده امور اقتصادی که بازوی فکری این وزارتخانه است، فعالتر عمل کرده و حمایت‌های قابل توجهی نیز از این بخش به عمل می‌آید.

یارمحمدی گفت: ما در پژوهشکده کار جدیدی را شروع کردیم که ایجاد آزمایشگاه سیاست‌گذاری اقتصادی است که مبانی علمی آن را تولید و یا در میدان عمل نیز گذاشته‌ایم. یکی از اولین کارهایی که در این حوزه در حال انجام است، تمرکز و پژوهش بر روی نحوه اطلاع‌رسانی و مکالمه ما با مردم در خصوص سیاست‌هاست که چقدر می‌تواند آن‌ها را با این سیاست‌ها همراه کرد.

وی ادامه داد: طراحی و جمع‌آوری اطلاعات این آزمایشگاه به سرانجام رسیده و در حال تحلیل اطلاعات هستیم و بر اساس نتایج اولیه تقریبی که در این خصوص به دست آمده به این نتیجه رسیده‌ایم که در سیاست‌ها اگر با مردم گفتگو شود تأثیر بیشتر در همراهی مردم وجود دارد.

معاون پژوهشی پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد اضافه کرد: موضوع اطلاع‌رسانی در پژوهشکده، بسیار دارای اهمیت است و علاوه بر وب‌سایت پژوهشکده که آثار و نتایج عملکرد این مرکز را در دسترس عموم قرار می‌دهد؛ در نظر داریم که پژوهش‌های سایر زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد را همگانی کنیم تا همراهی مردم با سیاست‌ها و سیاست‌گذاران بیش از قبل و محکم‌تر شود.

کد خبر: ۲۴۱٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha