۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
تسهیل در سفرهای بازگشت زائران اربعین اولویت سازمان راهداری

تسهیل در سفرهای بازگشت زائران اربعین اولویت سازمان راهداری

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهمترین وظیفه این سازمان در شرایط فعلی را تسهیل در جابجایی جمعیت عظیم زائران در زمان بازگشت به مرزهای کشور عنوان کرد.

به گزارش بازار، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان در نشست ویدئو کنفرانسی هماهنگی و برنامه‌ریزی سفرهای بازگشت زائران اربعین حسینی با بیان این که با توجه به پیش بینی‌ها موج بازگشت زائران از عراق از امروز آغاز خواهد شد، افزود: این سازمان برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی در مسیر بازگشت به کشور، همه توان و ظرفیت خود را به کار می‌گیرد تا زائران با کمترین معطلی به مقصد شهرهای خود جابه جاشوند.

وی در خصوص تأمین ظرفیت کافی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اظهارداشت: با توجه به برآورد تقاضای سفرهای بازگشت زائران که از امروز آغاز و تا آخر هفته جاری به اوج می‌رسد، ناوگان مورد نیاز از استان‌های سراسر کشور به مرزها اعزام می‌شوند.

امانی ضمن تأکید برنظارت مدیران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور در تأمین ناوگان و پایش حضور ناوگان در مرزها افزود: امکان رصد و ردیابی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از ابزارها و امکانات سیستم‌های هوشمند و سامانه داپ فراهم شده است و موقعیت ناوگان از زمان حرکت از مبداء سفر تا رسیدن به پایانه‌های مرزی به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهارداشت: هم‌اکنون تعداد ناوگان کافی در مرزهای کشور برای حمل و نقل زوار وجود دارد و حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران مستقر هستند که در روزهای آتی این تعداد افزایش می‌یابد.

براساس این گزارش دراین نشست محمد تیموری معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گزارشی از آخرین وضعیت تردد زائران از مرزهای کشور و صورت وضعیت‌های صادره از سوی شرکت‌های حمل و نقل مسافری بیان کرد و افزود: برنامه ریزی‌های لازم برای تامین ناوگان براساس پیش بینی‌های لحظه‌ای تقاضای سفرها و حضور زائران در مرزها انجام می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل این سازمان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در قرارگاه اربعین حسینی و هدایت عملیات جابه جایی زائران ایرانی و خارجی ارائه کرد و افزود: دراین ایام علاوه بر زائران ایرانی، زائرانی از کشورهای پاکستان و افغانستان هم به کشور وارد شدند که برای خدمات‌رسانی به این زائران نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۴۱٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha