۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
افزایش ۷.۸ درصدی مصرف برق در مقایسه با پارسال

افزایش ۷.۸ درصدی مصرف برق در مقایسه با پارسال

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: با توجه به در پیش داشتن تعطیلات آخر هفته، در همه بخش‌ها مخصوصاً ادارات، مدیریت مصرف برق باید ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر، از پیش بینی ۶۸ هزار مگاوات مصرف برق برای امروز خبر داد و گفت: امسال مصرف برق افزایش ۷.۸ درصدی را تجربه کرد؛ در صورتی که میزان افزایش مصرف برق در سال گذشته، زیر پنج درصد بوده است.

وی افزود: به همین خاطر برای تامین پایدار برق همچنان به مدیریت مصرف در کشور نیاز است که در این مدیریت مشترکان، به خصوص مشترکانی که در بالای الگوی مصرف برق قرار دارند، می‌توانند با کاهش مصرف خودشان نسبت به سال گذشته، از نرخ‌های مخفف و طرح پاداش صرفه جویی برخوردار شوند.

آقای پیرپیران همچنین به راهکارهای کاهش مصرف برق مانند تنظیم کولرهای گازی روی دمای ۲۵ درجه و کولرهای آبی روی دور کند، اشاره کرد و گفت: اگر هر کدام از ۴۰ میلیون مشترکی که در کشور وجو دارند، یک لامپ ۱۰ واتی را خاموش کنند، در مجموع ۴۰۰ مگاوات برق؛ یعنی معادل مصرف برق برخی از استان‌های کوچک و متوسط کشور، صرفه جویی در مصرف برق اتفاق می‌افتد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در ادامه درباره مصرف برق ادارات هم گفت: طبق مصوبات ابلاغی، ادارات باید پس از ساعات اداری تا ۶۰ درصد مصرف برق خود را کاهش بدهند که با توجه به در پیش داشتن روزهای تعطیل، همچنان باید به این مصوبات پایبند باشند؛ زیرا تمام شمارشگرهای ادارات به ابزارهای هوشمند مجهز شده اند و مصرف برق آن‌ها به صورت برخط محاسبه می‌شود.

وی افزود: اگر میزان مصرف برق اداره‌ای بیش از مقدار متعارف باشد، مجبور به قطع برق آن اداره خواهیم بود.

کد خبر: ۲۴۱٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha