۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
آمادگی ایران برای انتقال تجارب و دستاوردها به کشورهای آفریقایی
رئیس جمهور اعلام کرد

آمادگی ایران برای انتقال تجارب و دستاوردها به کشورهای آفریقایی

رئیس جمهور در دیدار ­وزیر خارجه بورکینافاسو، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجارب و دستاوردهای خود به کشورهای دوست بخصوص در آفریقا اعلام کرد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در دیدار خانم «اولویا روامبا» وزیر امور خارجه بورکینافاسو با اشاره به روابط خوب ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با کشورهای آفریقایی از ایستادگی و مقاومت این کشورها در مقابل استعمار و تروریسم تمجید کرد و آن را نشانه بیداری، هوشیاری و تشخیص دقیق نیازهای روز دانست.

رئیس جمهور فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در تسهیل و تسریع تبادل ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها موثر دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجارب و دستاوردهای خود به کشورهای دوست بخصوص در آفریقا را اعلام کرد.

«اولویا روامبا» وزیر امور خارجه بورکینافاسو نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورهای آفریقایی و از جمله بورکینافاسو از ایستادگی و مقاومت انقلاب اسلامی مقابل استکبار و نظام سلطه الهام می‌گیرند، گفت: مهمترین دستور کارما فعال کردن محورهای همکاری با ایران خواهد بود. وزیر امور خارجه بورکینافاسو، جمهوری اسلامی ایران را دوست و برادر کشورش دانست و گفت: علاقمند به تقویت همکاری‌های متقابل هستیم.

کد خبر: ۲۴۱٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha