۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
پروژه بازنگری سازمان بهره­‌برداری شرکت­‌های گاز استانی وارد مرحله اجرایی - عملیاتی شد

پروژه بازنگری سازمان بهره­‌برداری شرکت­‌های گاز استانی وارد مرحله اجرایی - عملیاتی شد

سرپرست مدیریت مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران از آغاز مرحله اجرایی - عملیاتی پروژه بازنگری سازمان بهره‌برداری شرکت­‌های گاز استانی با رویکرد اشراف نظارتی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، آرین نصیری با اشاره به مأموریت ذاتی مدیریت مهندسی ساختار این شرکت مبنی بر بهبود و ارتقای ساختارهای سازمانی در شرکت‌های تابع، از تکمیل مرحله نهایی پروژه بازآرایی ساختار بهره‌برداری شرکت‌های گاز استانی با رویکرد اشراف نظارتی خبر داد.

وی درباره هدف اجرای این پروژه گفت: این پروژه به‌منظور تقویت ساختار حاکمیتی، بر اساس پیمان‌سپاری فعالیت‌ها با بهره‌گیری از الگوهای علمی و استفاده از دانش فنی کارشناسان حوزه بهره‌برداری و برنامه‌ریزی شرکت‌های گاز استانی در قالب کارگروه‌های تخصصی انجام شد.

سرپرست مدیریت مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران در تشریح جزئیات پروژه اظهار کرد: پروژه یادشده چهار مرحله بررسی و تحلیل وظایف و فرآیندهای حوزه بهره‌برداری شرکت‌های گاز استانی، ارزیابی فعالیت‌ها از طریق الگوی تدوین‌شده برای تعیین فعالیت‌های قابل پیمان‌سپاری، تعیین نقش‌های حاکمیتی (هدایتی، نظارتی و حمایتی)، طراحی الگوهای جامع اداره‌های گاز و ستاد بهره‌برداری، برآورد حجم اندازه سازمان با استفاده از شناسایی شاخص برای فعالیت‌ها و طراحی تفصیلی ساختار بهره‌برداری شرکت‌های گاز استانی با لحاظ کردن شرایط اقلیمی و مقتضیات هر استان است.

نصیری با تأکید بر نقش مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی در روند اجرای پروژه، ادامه داد: با همکاری تنگاتنگ مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی و دیگر ذی‌نفعان حوزه مربوطه، مطالعه اسناد بالادستی، برگزاری بیش از ۴۵۰۰ ساعت نشست کارشناسی در قالب کارگروه‌های تخصصی از سال ۱۳۹۹ تاکنون و با دریافت نظرات استادان برجسته حوزه سازمان‌دهی، این پروژه وارد مرحله اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های گاز سه استان کرمانشاه، لرستان و خراسان رضوی به‌منظور پیاده‌سازی اولیه این پروژه انتخاب شدند، گفت: کارشناسان مدیریت مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران با حضور در شرکت‌های گاز این سه استان و همراهی جمعی از همکاران سرمایه انسانی و بهره‌برداری، ‌از طرح‌ها، پروژه‌ها و اداره‌های گاز تابع این استان‌ها بازدید کردند و از نزدیک در جریان حجم و حساسیت فعالیت‌های همکاران و فرآیندهای اجرایی شرکت‌های یادشده قرار گرفتند.

سرپرست مدیریت مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران در پایان ضمن قدردانی از همه همکاران و دست‌اندرکاران این پروژه، به‌ویژه مدیر هماهنگی امور گازرسانی یادآور شد: امیداوریم همه این تلاش‌ها و ‌نشست‌ها به طراحی ساختاری مطلوب و تخصیص مناسب نیروی انسانی متناسب با حجم فعالیت‌ها و مأموریت‌های هر یک از شرکت‌های گاز استانی بینجامد. ‌

کد خبر: ۲۴۱٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha