۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کاهش شاخص دلار در بازار فارکس در پی بهبود وضعیت شاخص تورم در آمریکا
تحلیل بازار فارکس؛

کاهش شاخص دلار در بازار فارکس در پی بهبود وضعیت شاخص تورم در آمریکا

با انشار آخرین گزارش های آماری از اقتصاد آمریکا و شاخص های مهم آن که نشان دهنده بهبود وضعیت تورم است؛ شاخحص دلار طی ساعات اولیه صبح روز دوشنبه با کاهش مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ با انتشار آخرین گزارش های آماری از اقتصاد آمریکا و شاخص های مهم آن که نشان دهنده بهبود وضعیت تورم است؛ شاخحص دلار طی ساعات اولیه صبح روز دوشنبه با کاهش مواجه شد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان بازارهای مالی اکنون انتظار دارند این گزارش اقتصادی، فدرال رزرو را دستکم در مراحل پایانی اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی بانکی قرار داده که همین انتظار بازار فارکس منجر به کاهش شاخص دلار شده است.

در حال حاضر، شاخص دلار روی عدد ۱۰۴.۰۵ قرار دارد که نسبت به روز گذشته حدود ۰.۰۴۸ درصد کاهش را نشان می دهد. علیرغم کاهش شاخص دلار در بازار فارکس، باید به این نکته توجه داشت که شاخص فعلی همچنان نزدیک به پیک دو ماهه خود یعنی ۱۰۴.۴۴ قرار داشته که نشان دهنده حفظ قدرت دلار در بازار است.

آمارهای اقتصادی ایالات متحده که در روز جمعه منتشر شد، نشانگر رشد شاخص بخش مشاغل و همچنین کاهش ۳.۸ درصدی نرخ بیکاری در آمریکا است. این در حالیست که در گزارش ماه های ژوئن و جولای، تعداد مشاغل ایجاد شده در اقتصاد آمریکا، حدود ۱۱۰ هزار شغل کمتر از گزارش اخیر است.

علیرغم مساعد بودن وضعیت آمار اقتصادی ایالات متحده، بخش تحقیقات اقتصادی «سیتی بانک» ایالات متحده با انتشار گزارشی نسبت به احتمال کاهش ناگهانی نرخ تورم هشدار داده و اعلام کرد که در صورت افزایش شیب منفی نمودار تورم، وضعیت اقتصادی آمریکا می تواند به حالت رکود نسبی فرو رفته و این موضوع دیگر به معنای بهبود وضعیت اقتصاد این کشور نخواهد بود.

کد خبر: ۲۴۱٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha