۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
ادعای رئیس فدراسیون قایقرانی مبنی بر عدم همکاری گمرک کذب محض است
گمرک ایران:

ادعای رئیس فدراسیون قایقرانی مبنی بر عدم همکاری گمرک کذب محض است

گمرک ایران در واکنشی به ادعای رئیس فدراسیون قایقرانی درباره عدم ترخیص قایق‌های آن فدراسیون از گمرک، اعلام‌کرد: ادعای رئیس فدراسیون قایقرانی مبنی بر عدم همکاری گمرک کذب محض است.

به گزارش بازار به نقل از گمرک ایران، پیگیری‌ها از فدراسیون قایقرانی نشان می‌دهد که این فدراسیون در حال حاضر هیچ قایقی در گمرکات کشور ندارد.

این گزارش درباره روند واردات ۳۴ فروند قایق این فدراسیون به کشور در سال ۱۴۰۰ و مراحل اخذ مجوز های قانونی، می افزاید: قایق‌ها در ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ تحویل منطقه آزاد قشم و پس از ۱۵ ماه قبض انبار می شود و بعد آن در شهریور ۱۴۰۰ فدراسیون مربوطه موفق به اخذ ثبت سفارش کالا می‌شود.

این گزارش با اشاره به اینکه قایق‌های وارداتی ۲۰ ماه پس از ورود به گمرک اظهار می‌شود، تشریح‌کرد: گمرک قشم فقط در پنج روز کاری نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام می کند که پس از این مرحله نیز صاحب کالا با سه ماه معطلی در پرداخت حقوق ورودی نسبت به ترخیص قطعی قایق ها اقدام می کند.

بنا بر این گزارش، همچنان که از اسناد پیداست، گمرک ایران در سال ۱۴۰۰ پس از ارائه مجوزهای لازم از سوی دستگاه های متولی با لحاظ حداکثر تخفیف در سود بازرگانی در ترخیص قایق و تجهیزات فدراسیون قایقرانی اهتمام ویژه داشته است.

این گزارش ادامه می‌دهد: با وجود بدهی سنواتی ۲.۲ میلیارد تومانی فدراسیون قایقرانی به گمرک ایران، این سازمان در آن زمان نهایت همکاری را به‌عمل آورده است.

این گزارش می‌افزاید: چنانچه فدراسیون قایقرانی هر گونه سندی مبنی بر معطلی و عدم ترخیص تجهیزات آن فدراسیون در اختیار دارد را در اسرع وقت به رسانه ها و گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه کند تا پیگیری شود.

برپایه این گزارش، همان‌طور که صاحبان کالا و فعالان اقتصادی از نزدیک در جریان اقدامات تسهیل گرایانه گمرک با صدور بخشنامه ها و دستورالعمل های جدید با هدف تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی در ماه های اخیر هستند، گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتشار و نقل هر گونه مطلب خلاف واقع، علاوه بر شفاف سازی موضوع با ارائه مستندات لازم، حق خود را برای پیگیری و اقدام قانونی از طریق مراجع ذیصلاح محفوظ می‌دارد.

کد خبر: ۲۴۱٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha