۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۷
کاهش تورم انتظاری با عضویت ایران در بریکس
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

کاهش تورم انتظاری با عضویت ایران در بریکس

ملکی، تحلیل گر مسائل اقتصادی تاکید کرد: عضویت در بریکس موجب خواهد شد تا انتظارات تورمی در کشور کاهش یابد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بهنام ملکی، تحلیل گر مسائل اقتصادی، بیان داشت: بریکس می‌تواند مشکلات و محدودیت‌های تجاری را کاهش دهد.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: اگر پول بریکس راه اندازی شود، تاثیر بسیار زیادی در بهبود شرایط اقتصادی کشورمان خواهد داشت.

این تحلیل گر مسائل اقتصادی عنوان کرد: عضویت در سازمان‌هایی مانند بریکس و شانگ‌های هر چه قدر که قوی‌تر باشند کشورهای عضو نفع بیشتری را می‌برند، بنابراین باید سیاست‌های اتخاذ کنیم که منافع آن به خودمان باز گردد و در بین کشورهای عضو، کشورهایی که دارای اقتصاد قوی تری هستند، نفع بیشتری از عضویت در این سازمان‌ها خواهند برد. در این شرایط باید اقداماتی صورت گیرد تا اقتصاد ما قوی‌تر شود تا نفع بیشتری از عضویت در بریکس و شانگ‌های ببریم.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم کارایی بریکس را بیشتر کنیم می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم تا تحریم‌ها حذف شود و همچنین باید سیاست‌هایی اتخاذ کنیم تا فشار تحریم‌های داخلی کاهش یابد.

ملکی در پایان تاکید کرد: عضویت در بریکس موجب خواهد شد تا انتظارات تورمی در کشور کاهش یابد، چرا که با امیدهایی که مسئولان به مردم می‌دهند، مردم چنین فکر می‌کنند که با عضویت در سازمان‌هایی مانند بریکس و شانگ‌های مشکلات اقتصادی کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۴۱٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کوروش IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      0 0
      حتما با عضویت ایران در بریکس و شانگهای گشایش‌هایی برای کشور بوجود می آورد، و همچنین باعث خنثی سازی تحریم و همچنین این ‌پالس را به آمریکا می دهد که ایران دیگر تنها نیست.