۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
وعده دولت برای تسویه حساب گندم کاران تا ۱۰ روز آینده
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان خبرداد

وعده دولت برای تسویه حساب گندم کاران تا ۱۰ روز آینده

گرگان- هاشمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان گفت: با پیگیری های انجام شده در کمیسیون کشاورزی مسئولان قول مساعد تسویه حساب کامل گندم کاران را دادند.

هامان هاشمی در حاشیه سومین جلسه تخصصی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در این جلسه مسائل و مشکلات کشاورزان را در حوزه های مختلف بررسی کردیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی گرگان، با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی کمیسیون پرداخت مابه التفاوت گندم کاران بوده است، افزود: دولت تاکنون پول گندم را براساس ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورزان پرداخت کرده و مابه التفاوت وجه گندم تا مبلغ ۱۵ هزار تومان هنوز پرداخت نشده که با توجه به فاصله زمانی ایجاد شده و مشکلات اقتصادی کشاورزان، قول مساعد تسویه حساب کامل به گندمکاران تا ۱۰ روز آینده داده شد.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که حداکثر در این بازه زمانی مطالبات گندم کاران پرداخت شود و گفت: در غیر این صورت پیگیری های لازم در حوزه استانی و ملی خواهیم داشت تا کشاورزان هر چه زودتر به مطالبات خود برسند.

تلاش برای بازگشت به دوران «سرزمین طلای سفید»

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان گفت: با توجه به شروع فصل برداشت پنبه و اهمیت این محصول برای گلستان، بحث و بررسی در خصوص قیمت وش و قیمت تمام شده پنبه استحصالی با حضور کارشناسان داشته ایم.

وی افزود: برای جلوگیری از رفتار جزیره ای و مطالبه گری در خصوص افزایش سطح کشت پنبه و برگشت استان به روزهای اوج در زمینه کشت این محصول به صورت تخصصی جلساتی را برگزار کردیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان گفت: در این جلسه درباره قیمت گذاری وش، خدماتی مورد نیاز کشاورزان برای کشت و افزاش عملکرد بهتر و در نهایت امر میزان واردات و تعرفه وارداتی که بتواند نظر صنایع پنبه پاک کنی را به عنوان تکمیل کننده این چرخه رضایت جلب کند، مورد بررسی قرار گرفت.

هاشمی تاکید کرد: امیدواریم با در کنار هم گذاشتن تمام اجزای درگیر در اقتصاد پنبه در حوزه کشاورزی و صنعت بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و برای توسعه استان اقدامات خوبی با حمایت استاندار و مسئولان مرتبط داشته باشیم.

وی ادامه داد: از دیگر مباحث مورد توجه در کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان مساله آموزش، ترویج، پرورش نیروی متخصص و کمک به برندسازی محصولات کشاورزی بوده که برای تحقق آن در روزهای آینده شاهد سه رویداد ملی در استان خواهیم بود.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری میز تخصصی توتون کشور در روزهای آینده به میزبانی اتاق بازرگانی، رویداد پنبه در مهر ماه با مشارکت بخش خصوصی برای تعریف ظرفیت ها و تمام اجزای مرتبط با بخش کشاورزی و همچنین برگزاری نمایشگاه کشاورزی در مهر ماه برای معرفی ظرفیت ها به فعالان اقتصادی کشور و جذب سرمایه گذاران این حوزه، در دستور کار فعالان بخش کشاورزی قرار دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان در خاتمه متذکر شد: همچنین در همین ایام کنگره ملی باغبانی برگزار خواهد شد تا اتاق بازرگانی در کنار دانشگاه بتواند نقش آفرینی داشته باش.

کد خبر: ۲۴۱٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آرمک IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      4 0
      آخ دستت درد نکنه اقای هاشمی چقدر در فکر کشاورزی شما
    • نادر IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      7 0
      ۱۰روزپیش گفتن ده روزدیگه،پ این ده روزتموم نشد
    • عبود IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      6 1
      ازوقتی که برداشت کردیم اول ماه میگن یهفته بعددوهفته اخرماه واین ۵ماه حالا گفتن اول شهریور شدتا ۱۰روزموندم این دهروز تمام نمیشه.گندم مفت خریدن سرحساب من کشاورزمردم راضی کنن که نان گران نشه.یعنی بی عرضه ترازما کشاورزادیگه نیست اگه یباریکاری با این دولت میکردیم الان ازماحساب میکشید
    • خدایار IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      4 0
      این ده روز خیلی وقته تموم شده اینا هر روز میگن ده روز دیگه این بازی با کشاورز خیلی خطر ناکه
    • کشاورز US ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      5 1
      وعده ما فردای قیامت جلوی قاضی خدا
    • عبدالحمید نیکنام IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      5 0
      این ده روز کی تموم میشه!عمر ما تموم شد این وعده ده روزه تموم نشد
    • پاکدل IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      11 4
      هفته اینده..ده روز اینده..از اردیبهشت تا اواسط شهریور..حال میگن مهر ماه..یک کلام بکویید هر وقت دلمان خواست پول گندم میدیم..یا اصلا بگویید سال اینده...
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      6 0
      ده مرتبه دارند وعده 10 روزه می‌دهند
    • کشاورز IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
      3 0
      خیلی از این وعدها از این دولت ومسئولین شنیدیم ولی همه این وعدها پوچ بوده
    • حافظ IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      4 0
      پینوکیو های وطنی دروغگویی گویا یک عادت شده که بدون دروغ گفتن خوابشان نمی برد