۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
تولید پتروشیمی کارون یک فرآیند کاملا پروسس محور است
مدیرعامل پتروشیمی کارون:

تولید پتروشیمی کارون یک فرآیند کاملا پروسس محور است

اهواز- مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: موضوع فرآیند تولید پتروشیمی کارون یک فرآیند کاملا پروسس محور است و بر مبنای خوراک محصور نیست.

به گزارش خبرنگار تحلیل بازار، علیرضا صدیقی زاده صبح سه شنبه در آیین افتتاح فاز دوم پتروشیمی تحت جمشید اظهار کرد: پتروشیمی کارون قابلیت ۵۰۰ هزار تن ظرفیت، ۲۲۰ هزار تن محصولات قابل فروش و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت فرآیندی دارد.

وی افزود: این تولید مواد اولیه مبلمان، صندلی ماشین و استفاده در  صنعت رنگ و چسب است که تا قبل از  راه اندازی پتروشیمی کارون تمام این ها از خارج از کشور وارد می شد و اکنون با راه اندازی این پتروشیمی این مواد دیگر وارد نمی شود و تمام این موارد در ایران تولید می شود.

مدیرعامل پتروشیمی کارون بیان کرد: با راه اندازی این پتروشیمی ۷۰ شغل جدید ایجاد شده است.

صدیقی بیان کرد: فرآیند تولید پتروشیمی کارون یک فرآیند کاملا پروسس محور است و بر مبنای  خوراک محصور نیست، پروسس محورها مهمترین مصرف آن کاتالیست است و حدود ۳۵ درصد از قیمت تمام شده این محصول کاتالیستی است که از پلاتین و پالادیوم بوده و حدود ۳۵ درصد قیمت تمام شده ما را تشکیل می داد که ما با کار هماهنگی که با شرکت اکسیر نوین فرآیند به دنبال این بودیم تا راه حلی را برای کاهش میزان تمام شده این محصول پیدا کنیم.

وی گفت: با همکاری این شرکت بنا شد به‌جای پلاتین و پالادیوم، رینینگ نیکل استفاده شود که کارهای پایلوتی و اولیه انجام شده است.

مدیرعامل پتروشیمی کارون تصریح کرد: اکنون به ازای هر تن ایزوسیانات ۴۰۰ دلار پلاتین و پالادیوم وارد می‌کردیم که با استفاده از رینینگ نیکل این میزان  به ۶۰ دلار کاهش پیدا می کند.

وی گفت: این محصول هزینه ما را بسیار کاهش و  قیمت تمام شده را به یک سوم می رساند لذا در مجموع این کاتالیست ها می توانند هزینه کلی شرکت را بسیار کاهش و حدود ۱۳ میلیون دلار در سال برای ما سود آور باشند.

کد خبر: ۲٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha