۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
بازگشت به فعالیت بیش از هزار معدن از طریق مزایده در یک سال گذشته
معاون وزیر صمت اعلام کرد

بازگشت به فعالیت بیش از هزار معدن از طریق مزایده در یک سال گذشته

محتشمی پور، معاون وزیر صمت از بازگشت هزار معدن غیرفعال به چرخه فعالیت از طریق مزایده در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، رضا محتشمی پور بابیان اینکه هم اکنون بیش از ۷ هزار معدن در کشور فعال است گفت: در یک سال گذشته بیش از یک هزار معدن ازطریق مزایده به چرخه فعالیت بازگشته است.

وی افزود: تعدادی معادن غیرفعال از طرح فعال‌سازی معادن وارد فعالیت شده و تعدادی هم درحال سپری کردن مراحل حقوقی است تا در چرخه واگذاری قرار بگیرد.

محتشمی پور درباره ابهام تخلف در واگذاری معادن در اواخر دولت قبل نیز گفت: موضوع واگذاری غیرقانونی یا تخلف در آن زمان وجود نداشت و در اواخر دولت قبل تعداد زیادی از معادن به صورت یک‌جا برای واگذاری و مزایده رفته بود و همین موضوع حساسیت ایجاد کرده بود.

وی افزود: همین موضوع سبب شد دادستان وقت کل کشور به این موضوع ورود کند و درخواست توقف را داد تا موضوع بررسی شود که نهایتاً جمع بندی این بود مورد خاصی نبود و در همان دولت قبل واگذاری معادن صورت گرفت و درصد قابل توجهی از معادن واگذار شد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت درخصوص انجام وظایف مسئولیت‌های اجتماعی در معادن گفت: تقریباً همه معادن کشور همسو با مسئولیت‌های اجتماعی وظایفشان را انجام می‌دهند، ولی عمدتاً درخواست‌ها و تقاضاها به خاطر وجود محرومیت‌های منطقه بالاست و همیشه تقاضا بیشتر از عرضه بوده است.

کد خبر: ۲۴۱٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha