۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
عبور از روزهای باقی‌مانده تابستان سخت امسال با مدیریت مصرف برق

عبور از روزهای باقی‌مانده تابستان سخت امسال با مدیریت مصرف برق

مدیر کنترل سیستم دیسپاچینگ ملی ایران گفت: با همکاری بسیار خوب مردم و تولید حداکثری نیروگاه‌های کشور، با وجود تابستان بسیار سخت تا این لحظه مشکل خاصی درتامین برق و پایداری شبکه نداشتیم.

به گزارش بازار، مازیار جمشیدی با اشاره به اینکه امروز (یکشنبه، ۱۲ شهریور) نسبت به روز گذشته با اندکی افزایش دمای هوا مواجه هستیم، افزود: پیش بینی می‌شود امروز نیاز مصرف برق کشور حدود ۵۰۰ مگاوات افزایش یابد.

وی گفت: دیروز میزان تقاضا در زمان اوج مصرف به حدود ۶۷ هزار و ۱۸۰ مگاوات رسید که در مقایسه با روز مشابه سال گذشته چهار هزار مگاوات افزایش را نشان می‌دهد و امروز پیش بینی می‌شود میزان تقاضای مصرف برق کشور به حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

مدیر بهره برداری و کنترل سیستم دیسپاچینگ ملی تصریح‌کرد: اطلاعات سازمان هواشناسی حاکی از آن است که در روزهای آینده نباید منتظر خنک شدن هوا باشیم و در اکثر نقاط کشور دمای هوا ثابت است یا روند افزایشی خواهد داشت. بر این اساس از هموطنان درخواست می‌شود همچنان برنامه‌های مدیریت مصرف را رعایت و با صنعت برق همچنان همکاری کنند.

جمشیدی از مردم درخواست کرد: با توجه به روند افزایشی دما، با مدیریت مصرف برق در در ساعت‌های ( ۱۱ تا ۱۷ ) و (۲۰ تا ۲۳) از به کاربردن وسایل برقی پرمصرف خودداری کنند تا با تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و همچنین استفاده از دور کند کولرهای آبی، بتوانیم روزهای باقی‌مانده شهریور ماه را با پایداری شبکه و برق رسانی مطمئن به پایان برسانیم.

کد خبر: ۲۴۱٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha