۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
در صورت عدم تأمین منافع سهامداران پالایشگاه اصفهان، به بازرسی و بورس شکایت می‌کنیم
اعتراض سبدگردان‌ها به خرید غیرمنطقی پالایشگاه اصفهان؛

در صورت عدم تأمین منافع سهامداران پالایشگاه اصفهان، به بازرسی و بورس شکایت می‌کنیم

سهامداران پالایشگاه اصفهان در نامه‌ای خواستار تأمین منافع خود شده‌اند.

به گزارش بازار، براساس گزارش برخی رسانه ها، پالایشگاه نفت اصفهان تصمیم دارد ۳۳ درصد سهام این شرکت را ۱۵۰ درصد گران‌تر، یعنی با قیمت بیش از ۲۳ هزار میلیارد خریداری کند.

در همین راستا، سبدگردانان نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت پالایشگاه اصفهان نوشته‌اند که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

« پیرواخبار منتشره در بین اهالی بازار و سرمایه و تأیید جنابعالی در بازدید اخیر جمعی از تحلیل‌گران از پالایشگاه، به نظرر می‌رسد پالایشگاه اصفهان در نظر دارد تا در مزایده‌ خرید ۳۳.۴% سهام شرکت نفت سپاهان که توسط شرکت پتروشیمی تابان فردا عرضه می‌شود شرکت نماید. در این راستا مواردی را خدمت جنابعالی به عرض می‌رسانیم.

بررسی آگهی واگذاری سهام نفت سپاهان نشان می‌دهد پتروشیمی تابان فردا قیمت پایه شرکت در مزایده را حداقل ۱۲۶۰۰ریال، معادل ۷۰۵۶۰ برای کل شرکت نفت سپاهان اعلام کرده است. قیمت هر سهم نفت سپاهان امروز در تاریخ ۳۱/۵/۱۴۰۲ در محدوده ۴۶۰۰ ریال قرار دارد.

محاسبات ساده‌ای در این باب وجود دارد که هر ادعایی مبنی بر منصفانه بودن قیمت پایه معامله مورد بحث را به چالش می‌کشد. شرکت نفت سپاهان در سال ۱۴۰۱، ۴۱۰۰میلیارد تومان سود خالص ساخته است و بر مبنای آخرین گزارش اجماع تحلیلگران، برایسال ۱۴۰۲، ۴۹۰۰میلیارد تومان سود خالص خواهد ساخت. در شرایطی که نسبت قیمت به درآمد صنعت روانکار به طور میانگین، برای سود سال ۱۴۰۱،معادل۶.۲ مرتبه و برای سود سال ۱۴۰۳، ۵.۸ مرتبه است، خرید توسط شرکت پالایشگاه نفت اصفهان، با نسبت قیمت به درآمد ۱۷ مرتبه برای سود ۱۴۰۱ و ۱۴ مرتبه برای سود سال ۱۴۰۲ چه دلیل منطقی دارد؟

امید است مدیران شرکت، منابع تک تک سهامداران، اعم از خرد و غیر آن به نحو یکسان در نظر گرفته و نشان دهند در خصوص نحوه مصرف اموال شرکت، مصلحت شرکت و تمامی سهامداران آن را بر هر امر دیگری مقدم می‌دانند. در غیر اینصورت، سهامداران خرد از تمامی ابزارهای قانونی موجود از جمله طرح شکایت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان بازرسی کل کشور، استمداد خواهند جست تا از وقوع تقصیر فاحش در اداره شرکت و هدررفت منابع مالی و منافع شرکت و خیل عظیم سهامداران خرد پالایشگاه اصفهان جلوگیری کنند. »

حال باید منتظر بود و دید که شرکت پالایشگاه اصفهان به این نامه و خواسته‌های مندرج در آن چه پاسخی خواهد داد.

در صورت عدم تأمین منافع سهامداران پالایشگاه اصفهان، به بازرسی و بورس شکایت می‌کنیم

کد خبر: ۲۴۱٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha