۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
تولید ۱۱۴ هزار تن کنسانتره ذغال سنگ کک شو در سال گذشته
مدیر عامل شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی اعلام کرد

تولید ۱۱۴ هزار تن کنسانتره ذغال سنگ کک شو در سال گذشته

مدیر عامل شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی با بیان اینکه سال گذشته تولید ذغال سنگ کک شو این شرکت ۱۱۴ هزار تن بود.

به گزارش بازار، نوید نیکو در بازدید اصحاب رسانه از شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: ظرفیت اسمی کارخانه تولید کنسانتره ذغال سنگ کک شو ۵۰۰ هزار تن در سال است، اما سال گذشته موفق شدیم تولید بیش از ۱۱۴ هزار تن را در این شرکت نهایی کنیم.

وی به برنامه تولید کنسانتره شرکت در ۵ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: برنامه تولید کنستانتره شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی در ۵ ماهه امسال باید ۴۹ هزار و ۸۲۵ تن می‌شد، اما آمارها نشان می‌دهد که در این مدت ۵۰ هزار و ۷۷۶ هزار تن کنسانتره ذغال سنگ تولید شده که رشد ۱۰۲ درصدی دارد. وی افزود: این در حالی است که عملکرد این شرکت در تولید کنسانتره در ۵ ماهه سال گذشته معادل ۳۸ هزار و ۸۱۳ تن بود که در مقایسه با مشابه امسال که ۵۰ هزار و ۷۷۶ تن بود، ۳۱ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی گفت: عملکرد خرید ذغال سنگ توسط این شرکت در ۵ ماهه نخست سال گذشته به ۵۳ هزار و ۱۹۶۱ تن رسید در حالی که عملکرد خرید این محصول توسط این شرکت در این مدت در سال ۱۴۰۲ به بیش ۶۸ هزار و ۹۷۱ تن رسیده که رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

نیکو بر رعایت مسایل زیست محیطی در تولید ذغال سنگ و کنسانتره ذغال سنگ کک شو بیان کرد: حفظ محیط زیست یکی از اولویت‌های این شرکت در استخراج ذغال سنگ از معادن گلیران است و در زمان تولید در معدن کردآباد تمام تلاش ما حفظ محیط زیست منطقه خواهد بود تا به محیط زیست لطمه‌ای وارد نشود.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۵ درصد ذغال سنگ مورد نیاز کشور توسط شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی تولید می‌شود، تصریح کرد: با جود افزایش ۴۰ درصدی حقوق و دستمزد و رشد ۱۲۰ درصدی هزینه‌های جانبی، شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی همچنان همانند سال‌های گذشته سودده بوده و انتظار داریم شرکت ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مالکان این شرکت معدنی برای دستیابی به اهداف این شرکت در تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز حمایت‌های لازم را داشته باشد. نیکو به مشکلات دپو ضایعات کنسانتره ذغال سنگ در منطقه سواد کوه مازندران اشاره کرد و اظهارداشت: هرچند که بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این ضایعات از نظر آلاینده‌های زیست محیطی مشکلی ندارد، اما قرار است با انجام عملیات بازیافت بخشی از این ضایعات در منطقه سوادِکوه به کمترین میزان کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی بیان کرد: هم اکنون حدود ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر دیگر به صورت پیمانکاری در این شرکت مشغول بکار هستند و هدف ما تولید بیش از ۱۲۰ هزار تن ذغال سنگ کک شو در این شرکت در پایان سال ۱۴۰۲ است.
چرا رسانه‌های بیگانه و معاند شکوه مراسم اربعین را سانسور می‌کنند؟

کد خبر: ۲۴۱٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha