۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
خطرها درباره کمبود گاز اروپا در زمستان باقی است
مقام آلمانی:

خطرها درباره کمبود گاز اروپا در زمستان باقی است

رئیس سازمان تنظیم مقررات شبکه‌های انرژی آلمان ضمن هشدار نسبت به خطراتی که عرضه گاز اروپا را در زمستان پیش رو تهدید می‌کند، مردم را به مصرف منطقی انرژی دعوت کرد.

به گزارش بازار، «کلاوس مولر»، رئیس سازمان تنظیم مقررات شبکه‌های انرژی آلمان نسبت به خطراتی که عرضه گاز این کشور را در زمستان پیش رو تهدید می‌کند، هشدار داد و از شهروندان خواست مصرف انرژی را منطقی کنند.

مولر هشدارهای خود را برای زمستان پیش رو آغاز کرد و به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای فونکه آلمان گفت: درست است که تجهیزات ذخیره سازی گاز ۹۴ درصد پر است و ما منابع جایگزینی برای عرضه داریم؛ با این حال، هنوز خیلی زود است که به صراحت بگوییم نسبت به زمستان پیش رو خوش بین هستیم، زیرا خطرات واقعاً باقی هستند.

این مقام آلمانی تاکید کرد که روسیه به تامین گاز کشورهای اروپایی ادامه می‌دهد و در صورت توقف این گاز، جنوب شرق اروپا به تامین گاز از منابع دیگر نیاز خواهد داشت.

مولر ضمن درخواست از مردم آلمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: صاحب خانه‌ها و مستاجران باید تا حد امکان برای زمستان آماده شوند که این شامل استفاده بهینه از وسایل گرمایشی و صرفه جویی در مصرف انرژی است. بنزین هنوز هم بسیار گرانتر از قبل از بحران است.

آلمان پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، تصمیم به کاهش وابستگی خود به منابع انرژی روسیه گرفت.

کد خبر: ۲۴۱٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha