۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
فقر مهارتی، مهم‌ترین مشکل در اقتصاد کشور است
در مراسم افتتاح مرکز جوار کارگاهی اتاق شهرکرد مطرح شد

فقر مهارتی، مهم‌ترین مشکل در اقتصاد کشور است

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای در حاشیه افتتاح مرکز جوار کارگاهی اتاق شهرکرد و امضای تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با اتاق شهرکرد، فقر مهارتی را مهم‌ترین مشکل در حوزه اقتصادی کشور دانست.

به گزارش بازار، مجتبی نوروزی در آیین افتتاح مرکز جوار کارگاهی اتاق شهرکرد و امضای تفاهم‌نامه آموزش فنی و حرفه‌ای و اتاق شهرکرد، افزود: در حال حاضر کمبود نیروی ماهر و فنی، مهم‌ترین مشکل در بخش صنعت کشور است و سازمان فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی ماهر را در دستور کار قرار داده تا با همکاری سایر دستگاه‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه و آموزش‌وپرورش در این راستا گام‌های اثرگذاری برداشته شود.

وی به تفاهم‌نامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بنیاد ملی نخبگان در سال جاری برای اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان تازه‌وارد اشاره کرد و گفت: در این تفاهم‌نامه، تا هزار و ۲۰۰ دانشجوی نخبه کشوری بورسیه صنعتی می‌شوند.

نوروزی به اجرای طرح تابستانه مهارت برای نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال اشاره کرد و افزود: امروز کشور به لحاظ مهارتی دارای بلوغ نیست و این امر مهم‌ترین مشکل و گرفتاری کشور است و امید است با توسعه آموزش‌های مهارتی نیروهای فنی و ماهر تربیت شود تا مشکل کمبود نیروی ماهر در بخش‌های مختلف کشور به‌خصوص صنعت رفع شود.

به گفته نوروزی، هم‌اینک آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۱۹ گروه مختلف ارائه داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به جهت محرومیت در حوزه صنعت دارای مشکل است، گفت: آموزش در بخش صنعت باید توسعه داده شود تا نیروی ماهر و فنی تربیت شود.

معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: اصلی‌ترین و مهم‌ترین راهکار برای نجات کشور در حوزه بیکاری ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف به‌خصوص صنعت، کشاورزی و خدمات است.

وی با اشاره به مشکلات حاکم در اقتصاد کشور، افزود: هم‌اکنون بحث آموزش در کشور مطلوبیت لازم را ندارد و باید در نهادهای مختلف از خانواده، مدرسه، دانشگاه، صنعت و رسانه نگاه آموزش فنی و حرفه‌ای تقویت شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد نیز در این مراسم به ارتباط تنگاتنگ این اتاق با سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: بهبود فضای کسب‌وکار از رسالت‌های اصلی اتاق است و برای رسیدن به این فضا از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای، پارک علم و فناوری نیز استفاده می‌شود.

شهرام زارع افزود: همکاری و همراهی همه ارگان‌ها با اتاق باعث می‌شود کم برخورداری علمی استان بهبود بخشیده شود و فضای کسب‌وکار، اقتصاد و تولید بهبود یابد.

وی به کمبود نیروی ماهر و فنی در استان به‌عنوان یک معضل اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از ‌هزار نفر نیروی ماهر در بخش‌های صنعتی استان نیرو نیاز است.

زارع گفت: تفاهم‌نامه بین آموزش فنی و حرفه‌ای و اتاق شهرکرد با هدف فراهم آوردن بستر همکاری و توسعه فعالیت‌های آموزشی مهارت محور و استفاده از ظرفیت‌های متقابل در حوزه‌های مرتبط و کمک به توسعه فعالیت‌های مهارتی منعقد شد.

کد خبر: ۲۴۱٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha