۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
سامانه «بلور» شروع به کار کرد
برای رصد لحظه‌ای تردد ناوگان جاده‌ای؛

سامانه «بلور» شروع به کار کرد

دبیر قرارگاه اربعین وزارت راه و شهرسازی از آغاز به کار سامانه «بلور» برای رصد لحظه‌ای ناوگان جاده‌ای و ثبت انتقادات و شکایت‌های هموطنان خبر داد.

به گزارش بازار، حسین مذنب با اشاره به افزایش تردد زائران عتبات عالیات از مرزها در آستانه اربعین حسینی گفت: طی روزهای اخیر از برخی پایانه‌های مرزی بازدید شد و در ادامه هم در مرز مهران مستقر خواهیم شد؛ عزیمت زائران عزیز به کشور عراق از تهران و تمام مراکز استان‌ها با تمام ظرفیت‌ انجام شده و خوشبختانه مشکلی در این زمینه نبوده است.

دبیر قرارگاه اربعین وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: سال‌های گذشته حداقل ۱۰ روز بحران اعزام زائران را داشتیم اما امسال با پیش‌بینی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، بین زائران کربلا و هموطنانی که به قصد مسافرت یا کار شخصی عازم عراق بودند، تعادل برقرار شد.

مذنب با اشاره در پیش بودن اوج بازگشت زائران اربعین گفت: برگشت زائران به‌خصوص از مرز مهران افزایش پیدا کرده اما با وجود پیش‌بینی‌های لازم، کمبودهایی در مجموعه‌های مرزی وجود دارد که به‌دنبال جبران آن هستیم؛ زائران عزیز با توجه به خستگی صبور باشند تا بتوانیم آنها را به شهرهای خودشان برسانیم.

وی افزود: از زائران عزیزی که برای سهولت تردد با خودروی شخصی عازم عراق شده‌اند، می‌خواهیم در بازگشت دقت و صبوری به خرج دهند تا شاهد سانحه نباشیم.

دبیر قرارگاه اربعین وزارت راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی از سامانه «بلور» این وزارتخانه گفت: این سامانه به‌صورت جهادی توسط همکاران ما طراحی شده و چند روز تحت آزمایش قرار داشت که از شب گذشته به‌صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: این سامانه به‌منظور رصد لحظه‌ای ناوگان جاده‌ای و ثبت انتقادات و شکایت‌های هموطنان در حمل و نقل جاده‌ای فعال شده که همکاران ما بلافاصله به گزارش‌های دریافتی رسیدگی خواهند کرد.

مذنب تصریح کرد: در پایانه‌های مرزی در محل ورود، آگهی سامانه بلور، لیست نرخ بلیط به مراکز استان‌ها و شماره تلفن نمایندگان وزارت راه نصب شده و زائران در صورت وجود شکایت و تخلف می‌توانند با اسکن کردن بارکُد، آن را ثبت کنند تا پیگیری شود.

کد خبر: ۲۴۱٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha